عصر بازار

شرط معافیت کارفرمایان از پرداخت دو سال حق بیمه

عصر اعتبار- تازه ترین گزارش عملکرد طرح کارورزی نشان می دهد که تاکنون بیش از ۱۴۶ هزار نفر داوطلب در آن ثبت نام کرده و بیش از ۵۶ هزار نفر موفق به بستن قرارداد کار شده اند.

شرط معافیت کارفرمایان از پرداخت دو سال حق بیمه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طرح کارورزی با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار دانش‌ آموختگان و جذب جوانان در بنگاه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چند سال گذشته به اجرا درآمده است.

    کارشناسان معتقدند این طرح فرصت آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاهی با محیط کار را فراهم کرده و به افزایش قابلیت‌های آنها برای جذب فرصتهای شغلی در آینده و ورود به بازار کار کمک می کند.
    آخرین آمار متقاضیان اجرای دوره کارورزی، حاکی از آن است که تاکنون بیش از 146 هزار و 382 نفر داوطلب واجد شرایط و فارغ التحصیل دانشگاهی ثبت‌نام کرده  و از این تعداد  56 هزار و 266  هزار نفر موفق به بستن قرارداد کار شده‌  اند؛ همچنین از مجموع 20 هزار و 381 بنگاه اقتصادی که در این طرح ثبت نام کرده اند، بیش از 10 هزار و 300 بنگاه مشمول معافیت بیمه ای شده اند.

    نمودار توزیع جغرافیایی داوطلبان و بنگاه‌های استقبال کننده طرح نشان می دهد که بیشترین تعداد داوطلبان متقاضی کارورزی به استانهای فارس، لرستان، خوزستان، کرمان، اصفهان، ایلام، کرمانشاه و خراسان رضوی و بیشترین تعداد واحد پذیرنده به استانهای اردبیل، تهران، اصفهان، کرمان، گلستان، هرمزگان، خراسان رضوی و فارس اختصاص دارد.

    در بین استانها بیشترین آمار داوطلبان ثبت‌نامی، قرارداد منعقده و واحدهای پذیرنده متعلق به استان فارس است.

    داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی، سن کمتر از 35 سال در زمان ثبت نام  و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه برای متقاضیان مرد از جمله شرایط بهره مندی از مزایای طرح کارورزی به شمار می رود؛ کارفرمایان نیز در صورت جذب کارورز، حداکثر تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.
    میزان کمک هزینه پرداختی به کارورزان به ازای هر ماه، برای مقطع کارشناسی 500 هزار تومان، مقطع کارشناسی ارشد 600 هزار تومان و برای مقطع دکترا 700 هزار تومان است.

    بر اساس این گزارش، داوطلبان فارغ التحصیل دانشگاهی و بنگاههای اقتصادی جهت بهره مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه ای می توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی  https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو