عصر بازار

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی آمریکا با طولانی شدن بهبودی کرونا

عصر اعتبار- بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصاد آمریکا را پایین آورد که طولانی شدن بهبودی بیماری کرونا بیشترین تاثیر را داشته است.

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی آمریکا با طولانی شدن بهبودی کرونا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک آمریکا گلدمن ساکس اعلام کرد که پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا برای سال جاری و سال آینده را کاهش داده است.

    این بانک پیشتر پیش بینی کرده بود که آمریکا برای سال جاری رشد 5.7 درصدی و برای سال 2022 رشد 4.4 درصدی داشته باشد، اما حالا می‌گوید امسال رشد اقتصادی آمریکا 5.6 درصد و سال آینده 4 درصد خواهد بود.

    طول کشیدن بیش از حد روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تبعات آن در ارائه خدماتی که نسبت به این شیوع حساس هستند، دلیل کاهش رشد اقتصادی آمریکا عنوان شده است.

    یکی دیگر از مسائلی که «گلدمن ساکس» گفته بر رشد اقتصادی آمریکا اثر منفی می‌گذارد، تداوم بحران کمبود تراشه‌های الکترونیکی به خصوص برای خودروسازان آمریکایی است که پیش بینی می‌شود حتی تا نیمه نخست سال 2022 هم ادامه یابد.

    این بانک همچنین می‌گوید: در کنار تبعات شیوع ویروس کرونا در کوتاه مدت پیش بینی می‌شود فروش کالاهای غیرخوراکی و برخی خدمات همچنان پایین بماند، به خصوص آنکه ممکن است دورکاری کارمندان باعث شود تا آنها وقت کمتری را در بیرون از خانه سپری کنند.

    از منظر پیش بینی رشد اقتصادی در بازه‌های سه ماهه هم گلدمن ساکس برای سه ماهه اول و دوم سال 2022 پیش بینی رشد اقتصادی خود را نسبت به گزارش قبلی پایین آورده و از به ترتیب 4.5 و 5 درصد به 4 و 4.5 درصد پایین آورده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی