عصر بازار

سفیر ترکمنستان در تهران:

شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان برگزار می‌شود

عصر اعتبار- سفیر ترکمنستان در تهران از برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در آینده‌ نزدیک خبر داد.

شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «احمد قربان‌اف» سفیر ترکمنستان در تهران با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک تهران و عشق‌آباد گفت: شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در روزهای آتی در تهران برگزار خواهد شد.

    وی با بیان اینکه جلسه پیشین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان حدود دو سال پیش برگزار شد، اظهار داشت: ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی از سوی ایران برعهده وزیر راه و شهرسازی و از سوی ترکمنستان برعهده وزیر امور خارجه است.

    پیش‌بینی می‌شود در این کمیسیون، دو طرف یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های سوآپ گاز، برق و انرژی، مصالح ساختمانی و آهن‌آلات و فولاد، ترانزیت ریلی و جاده‌ای کالا امضا کنند.

    سفیر ترکمنستان در تهران همچنین با اشاره به نشست سران سازمان اکو اظهار کرد: در سال جاری میلادی، ریاست اکو به ترکمنستان منتقل خواهد شد. در همین چارچوب، اواخر ماه نوامبر (آذر ماه) اجلاس سران اکو در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار می‌شود.

    به گفته قربان‌اف، از تمام روسای جمهور کشورهای عضو اکو دعوت شده که در این نشست شرکت کنند و در همین راستا از سید ابراهیم رئیسی نیز دعوت به عمل آمده تا در اجلاس عشق‌آباد حضور پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی