عصر بازار

در بازار متشکل ارزی

دلار کاهشی شد، یورو ثابت ماند

عصر اعتبار- مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی گزارشی از نرخ ارزهای معاملاتی این بازار در آخرین روز کاری هفته ارائه کرد که بر این اساس، نرخ دلار در آخرین روز کاری هفته، کاهش اندکی داشته و نرخ یورو نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

دلار کاهشی شد، یورو ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی گوهررستمی اظهار کرد: در جلسه معاملاتی پنجشنبه، اسکناس دلار کار خود را با نرخ 26 هزار و 385 تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ 26 هزار و 481 تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی 26 هزار و 479 تومان به ازای هر دلار و کاهش 0.01 درصدی این نرخ نسبت به روز معاملاتی قبل را نشان می‌دهد.

    مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی افزود: امروز نماد معاملاتی یورو کار خود را با نرخ 30 هزار و 650 تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم 30 هزار و 690 تومان رسید. به این ترتیب نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار، بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته 30 هزار و 660 تومان بوده است.

    گوهررستمی گفت: در جلسه معاملاتی پنجشنبه (بیست و نهم مهرماه) اسکناس دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم 26 هزار و 385 تومان و در بالاترین نرخ با رقم 26 هزار و 522 تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی خود به ترتیب با قیمت‌های 30 هزار و 629 تومان و 30 هزار و 690 تومان معامله شد.

    این مقام مسئول در پایان بیان کرد: حجم معاملات اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز پنجشنبه (بیست و نهم مهرماه)  6 میلیون و 968 هزار و 200 دلار و حجم معاملات نقدی یورو 858 هزار یورو بود.

    طبق این گزارش، بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز خواهد شد و کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی، نرخ ارز را مدیریت می‌کند که نظارت بانک مرکزی بر این بازار به صورت سیستماتیک و غیرمستقیم خواهد بود.

    همچنین در این بازار، ارزها به‌ صورت نقد معامله می‌شوند و نرخ‌ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و دستوری نخواهد بود که خریداران و فروشندگان با سازوکاری مانند بورس، پیش از آغاز معاملات، تقاضاهای خود را ثبت کرده و در نهایت بر اساس نزدیک‌ترین قیمت، معاملات انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی