عصر بازار

مدیرعامل انجمن بلاک چین ایران:

بلاتکلیفی در حوزه بلاک چین هنوز ادامه دارد

عصر اعتبار- مدیر عامل انجمن بلاک چین ایران گفت: تا امروز شاهد یک بلاتکلیفی در حوزه بلاک چین بودیم. در زمینه تبادل، تعرفه ها ، فعالیت پلتفرمهای خارجی وضعیت مشخص نبود.

بلاتکلیفی در حوزه بلاک چین هنوز ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عباس آشتیانی مدیر عامل انجمن بلاک چین ایران گفت:  تا امروز شاهد یک بلاتکلیفی در حوزه بلاک چین بودیم. در زمینه تبادل، تعرفه ها ، فعالیت پلتفرمهای خارجی وضعیت مشخص نبود.

    وی افزود، برای دغدغه های قانون گذاری و اجرایی راهکارهای علمی و پژوهشی در انجمن انجام شده است.

    امید علوی فعال حوزه بلاکچین در همین خصوص گفت: امروز تمام کسانی که مجوز استخراج گرفته اند و زیر ساخت آماده کرده اند وضعیت مشخصی ندارند چرا که نمیتوانند پروانه بهره برداری دریافت کنند. از طرف دیگر دادستانی تاکید کرده است در این حوزه بدون مجوز امکان فعالیت وجود ندارد.

    وی افزود، از آنجا که به صورت غیر قانونی در حوزه استخراج رمز ارز فعالیت میشود باید در دامداریها به دنبال ماینرهای غیر مجاز بود.

    به گفته این فعال حوزه بلاکچین، هم اکنون 3000 نفر به‌صورت رسمی درخواست مجوز فعالیت و دریافت پروانه را در سامانه معرفی شده از سوی وزارت صنعت ارائه کرده اند.

    نیلی دیگر فعال حوزه بلاکچین گفت: وقتی برق به حوزه ای که مانیتور میشود ارایه شود در مواقع لزوم و پیک‌مصرف برق فارمهای استخراج قطع می شود. از سوی دیگر وزارت اقتصاد نیز از طریق مالیات ستانی میتواند درآمد کلانی رابرای کشور ایجاد کند اما متأسفانه در این زمینه منفعل عمل می‌شود.

    وی افزود: با عدم بهره گیری دولت از مشاوره با بخش خصوصی چالشهایی ایجاد شده است، راهکارهای بخش خصوصی در این حوزه عملیاتی است اما صرفا یک سری جلسه برگزار شده که خروجی مشخصی نداشته است.

    وی در مورد واردات و تولید دستگاههای استخراج گفت: مجوز تولید و بهره برداری فقط به چند شرکت ارایه شده و سرمایه گذاران قادر به واردات دستگاه استخراج نیستند. در این زمینه شاهد ورود ماینرها به صورت غیر رسمی به کشور هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو