عصر بازار

یک مسئول عنوان کرد:

ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به پیشرانان طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی

عصر اعتبار- معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دارای مجوز و فعال در این استان، تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد.

ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به پیشرانان طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نگین براتی اظهار کرد: براساس قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، افرادی که در قالب پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یا پشتیبان مشاغل خانگی فعالیت دارند باید دارای مجوز رسمی از دستگاه اجرایی متناسب با رشته‌ای که فعالیت می‌کنند، باشند.

    وی با اشاره به اینکه چهار دستگاه اجرایی شامل صنعت، معدن، تجارت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع صدور مجوز تخصصی برای مشاغل خانگی به صورت پشتیبان(پیشران) یا مستقل هستند، گفت: پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یا همان پشتیبان فعالان مشاغل خانگی و افراد به صورت مستقل می‌توانند با مراجعه به دستگاه های اجرایی تخصصی و دریافت تایید توانمندی و مهارت شان مجوز لازم را اخذ و پس از اخذ مجوز برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

    او بیان کرد: پس از ارائه درخواست از سوی متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی، با تکمیل مدارک به بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران معرفی و از تسهیلات ردیف اشتغال خانگی به صورت قرض‌الحسنه بهره‌مند خواهند شد.

    براتی در خصوص میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی، سقف تسهیلات اعطایی برای افرادی که به صورت مستقل درخواست داده باشند تا 100 میلیون تومان و برای افراد پشتیبان یا پیشران نیز تا دو میلیارد تومان بسته به تعداد شغلی که در منازل ایجاد می‌کنند، در نظر گرفته شده است و وظیفه پیشران‌ها آموزش مشاغل خانگی، تهیه مواد اولیه، تهیه تجهیزات مورد نیاز و فضای کارگاهی است و با قراردادی که منعقد می‌شود کالای مورد نظر تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد. بازپرداخت تسهیلات نیز بسته به قراردادی است که با بانک منعقد می‌شود و معمولا به صورت پنج ساله است.

    او بیان کرد: هدف از اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی پشتیبانی و حمایت از کسب و کار و ایجاد اشتغال است و پیشران‌ها می‌توانند در قالب احداث یک فضای کارگاهی برای فعالیت یا در قالب مشاغل خانگی فعالیت کنند تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند. در خصوص بیمه مشاغل خانگی نیز با ارائه درخواست می‌توانند به صورت خوداختیاری از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

    معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان مرکزی  همچنین گفت: اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی برای هر استانی جداگانه در نظر گرفته می‌شود و سهم استان مرکزی در سال گذشته چهار میلیارد و 500 میلیون تومان بود که امسال با افزایش حدود هفت برابری به 28 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و امیدواریم در سنوات آینده بیشتر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی