عصر بازار

معاون ارزی شعبه مرکزی توسعه صادرات خبر داد:

شبکه کارگزاری بانک‌های کشور در خدمت مبادلات بانکی مشتریان

عصر اعتبار- معاون ارزی شعبه مرکزی بانک توسعه صادرات ایران گفت: درخواست های واردکنندگان به منظور حواله به حساب های فروشندگان در خارج از کشور به طرق مختلف کارسازی می شود.

شبکه کارگزاری بانک‌های کشور در خدمت مبادلات بانکی مشتریان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، جواد عباسی در وبینار تخصصی معرفی خدمات و تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران گفت: بانک توسعه صادرات ایران حوالجات مشتریان را از طریق کارگزاران بانکی فعال، شبکه کارگزاری در دسترس ، کارگزاران بانکی با عاملیت سایر بانکهای داخلی و همچنین از طریق شبکه کارگزاری صرافی توسعه صادرات ارسال می کند.

    عباسی افزود: با تبیین امکانات ایجاد شده در تسهیل درخواستهای نقل و انتقال مشتریان در کشور روسیه از طریق میربیزنس بانک مسکو و همچنین بانک RFC روسیه اذعان داشت: متقاضیان می توانند از طریق امکانات ایجاد شده در بانک RFC روسیه وجوه حاصل از صادرات خود در کشور های آسیای میانه را به حساب این بانک نزد بانک یادشده انتقال داده و با مدیریت وجوه مذکور توسط بانک توسعه صادرات ایران درخواستهای خود و سایر مشتریان را از همین محل نیز پوشش دهند.

    عباسی درباره دیگر خدمات قابل ارایه از سوی بانک توسعه صادرات در حوزه نقل و انتقالات ارزی گفت: در کشور امارات متحده عربی از طریق شبکه کارگزاران در دسترس و در کوتاهترین زمان ممکن، وجوه حوالجات به ارز درهم به حسابهای معرفی شده در امارات انتقال پیدا می کند و برای مقاصد خارج از امارات نیز با پس از بررسی درخواستهای مشتریان این موضوع میسر خواهد بود.

    وی بیان کرد: بانک توسعه صادرات متناسب با نیازهای مشتریان و ثبت سفارش های دریافتی از محل ارز اشخاص، ارز بانکی و ارز نیمایی با تخصیص حد ارزی، درخواستهای نقل و انتقال بابت واردات کالا و خدمات را از مشتریان اخذ و کارسازی می نماید.

    وی با بیان محدودیتهای موجود در گشایش اعتبارات اسنادی ارزی به دلیل تحریم های ظالمانه اعمال شده بانکی اظهار داشت: استفاده از ابزار پرداخت بروات اسنادی هم به صورت نقدی وهم با عاملیت متقاضی و یا برات بدون تعهد مشروط به تحقق شرایط امکان پذیر بوده و علیرغم تحریم های موجود با تامین مالی صورت پذیرفته بر روی پروژه های بزرگ، مدلهایی از گشایش اعتبارات اسنادی در این بانک اجرایی گردیده که منحصر به فرد بوده که همین موضوع بر وجود تخصص بالا در بین همکاران بانک دلالت داشته است.

    عباسی گفت: صدورانواع ضمانت نامه های ارزی نیز به عنوان ابزارهای پوشش تعهد در این بانک فعال بوده و مشتریان می توانند درخواست های خود را با هماهنگی مدیریت امور بین الملل ارائه و اجرایی نمایند.در بحث صدور ضمانتنامه های ریالی نیز شعب بانک ، درخواستهای مشتریان را اخذ و پس از تصویب درکمیته های اعتباری کارسازی می نمایند.

    وی در ادامه تاکید کرد: شعب بانک توسعه صادرات ایران در حوزه ی اعتبارات اسنادی ریالی نیز با بهترین کیفیت آماده خدمت رسانی هستند که در این زمینه نیز تمهیداتی اندیشیده شده تا درخواست های گشایش اعتبارات اسنادی ریالی مشتریان به بهترین شکل ممکن و همچنین در اسرع وقت ترتیب اثر داده شود.

    عباسی افزود: امروزه دو موضوع رفع تعهد وارداتی و رفع تعهد صادراتی از عناوین مهم در امور ارزی کشورهستند. بدین شکل که هر وارد کننده ای که جهت واردات کالا ارز را از کشور خارج می کند اعم از ارز بانکی ، ارز نیمایی و ارز اشخاص ( موجودی حساب ها و ارز حاصل از صادرات و یا غیره)، فارغ از هرنوع ابزار پرداخت می بایست نسبت انجام تشریفات ثبت سفارش اقدام نماید. بانک توسعه صادرات ایران نیز نسبت به ثبت درخواست فیش ثبت آماری به منظور اخذ کد تخصیص ارز بر اساس رویه های و مقررات جاری و همچنین ارائه سقف و یا حد ارزی به منظور انجام فرآیند واردات کالا نزد شعب بانک اقدام می نماید.

    به گفته معاون ارزی شعبه مرکزی بانک توسعه صادرات هر شعبه از این بانک متناسب با سقف تصمیم گیری که توسط مدیریت عالی بانک تفویض گردیده ، می تواند نسبت به اعتبار سنجی و تعیین وثایق نقدی و یا غیرنقدی بابت ایجاد تعهدات وارداتی مشتریان مبادرت ورزد .(برای حوالجات ارزی 35 درصد مبلغ ثبت سفارش و برای بروات اسنادی و برای اعتبارات اسنادی 15 درصد) . در بحث رفع تعهد صادراتی نیز ، صادرکنندگان محترم می توانند وجوه حاصل از صادرات خود را در حسابهای خرج از کشور اعلامی توسط بانک تامین و پس از ارائه کوتاژ صادراتی بر اساس بخشنامه های ارزی رفع تعهد نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی