عصر بازار

بیشتر شدن رشد اقتصادی کشورهای اروپایی

عصر اعتبار- متوسط رشد اقتصادی کشورهای اروپایی به بالای دو درصد رسید.

بیشتر شدن رشد اقتصادی کشورهای اروپایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش اولیه خود از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در سومین فصل سال 2021 را منتشر کرد که بر این اساس متوسط رشد اقتصادی 19 کشور عضو منطقه یورو و 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب 2.2 درصد و 2.1 درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو 0.1 درصد و در سطح اتحادیه اروپا 0.2 درصد افزایش پیدا کرده است. 

    هم چنین رشد اقتصادی سالانه طی بازه زمانی فوق در سطح منطقه یورو به طور متوسط 3.7 درصد و در سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط 3.9 درصد بوده است.

    در بین کشورهای اروپایی، بیشترین رشد اقتصادی طی این مدت متعلق به اتریش با 3.1 درصد بوده است و پس از این کشور، فرانسه با 3.0 درصد و پرتغال با 2.9 درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین رشد اقتصادی مربوط به لیتوانی بوده است که رشد صفر درصدی را تجربه کرده است و پس از این کشور نیز لتونی با رشد 0.2 درصدی قرار دارد. رشد رومانی نیز طی این مدت 0.3 درصد و اسلواکی 0.4 درصد اندازه گیری شده است.

    در بین دیگر کشورهای اروپایی، رشد سه سه ماهه دوم آلمان 1.8 درصد، اسپانیا 2.0 درصد و هلند 1.9 درصد اندازه گیری شده است.

    منطقه یورو شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

    اتحادیه اروپا نیز دارای 27 عضو است که شامل 19 کشور عضو منطقه یورو به علاوه  بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

    طبق گزارش جدید کمیسیون اروپا، متوسط رشد اقتصادی 19 کشور عضو منطقه یورو در سال 2021 حدود 3.8 درصد خواهد بود که نسبت به برآورد قبلی 0.8 درصد بیشتر است اما رشد اقتصادی اتحادیه اروپا به جای 3.9 درصد قبلی، 3.7 درصد پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی