عصر بازار

اولین شهر بیت کوین جهان در السالوادور

عصر اعتبار- اولین شهر بیت کوین جهان در السالوادور با استفاده از انرژی گرمایی آتشفشان، بنا می‌شود.

اولین شهر بیت کوین جهان در السالوادور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، اعلام کرد که قصد دارد شهر بیت کوین بسازد که در آغاز از طریق اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین تأمین مالی خواهد شد و با این اعلام، امید استفاده از ارز دیجیتال برای تقویت سرمایه گذاری در این کشور مضاعف شد.

    قرار است اولین شهر جهان از این نوع نزدیک آتشفشان، در جنوب شرقی السالوادور بنا شود و طبق گزارش‌ها دارای مناطق مسکونی و تجاری، خدمات، سرگرمی‌ها، رستوران‌ها و حتی فرودگاه خواهد بود. بر اساس اعلامیه روز شنبه در این کشور آمریکای مرکزی، این شهر جدید انرژی گرمایی زمین را از آتشفشان موجود دریافت خواهد کرد و هیچ مالیاتی به جز مالیات بر ارزش افزوده دریافت نخواهد کرد.

    اینجا سرمایه گذاری کنید و تمام پولی را که می خواهید بدست آورید. این یک شهر کاملاً زیست محیطی است که از یک آتشفشان انرژی گرفته و کار می کند. رئیس دولت سالوادور تصریح کرد که نیمی از مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده برای تأمین مالی اوراق قرضه صادر شده و برای ساخت شهر استفاده می شود و نیمی دیگر برای پرداخت خدمات عمومی پیش بینی شده است.  بوکله پیش بینی می کند که زیرساخت های عمومی 300 هزار بیت کوین (17.2 میلیارد دلار) هزینه داشته باشد. طبق گزارش ها، عرضه اوراق قرضه در سال 2022 به طور کامل با بیت کوین اتفاق می افتد و ساخت و ساز قرار است 60 روز پس از آماده شدن تامین مالی آغاز شود.

    السالوادور در حال برنامه ریزی برای جمع آوری حدود 1 میلیارد دلار از طریق اوراق قرضه بیت کوین با مشارکت تامین کنده فناوری بلاک چین کانادایی بلاک استریم است. نیمی از این وجوه برای خرید بیت کوین و 500 میلیون دلار دیگر صرف انرژی و زیرساخت های استخراج بیت کوین خواهد شد. در ماه ژوئن، السالوادور اولین کشور جهان بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت. اما هنوز همه مردم این کشور از این اقدام حمایت نکرده اند. در ماه سپتامبر، هزاران نفر در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند تا علیه این قانون راهپیمایی کنند و گفتند که ممکن است قانونی کردن ارزهای دیجیتال باعث افزایش فعالیت‌های مجرمانه و بی‌ثباتی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی