عصر بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:

قیمت طلا و سکه قابل پیش بینی نیست

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: به دلیل نزدیک شدن به مذاکرات وین و همچنین از طرفی نزدیک شدن به سال نو میلادی، بهای اونس جهانی و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به دلیل متغیرهای زیاد در پیش رو قابل پیش بینی نیست.

قیمت طلا و سکه قابل پیش بینی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هوشنگ شیشه بران با اشاره به وضعیت بازار طلا، اظهار کرد: روز گذشته قیمت طلای جهانی به دلیل سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی 22 دلار گران شد و به 1812 دلار رسید، اما امروز قیمت اونس جهانی به دلیل افزایش نرخ دلار جهانی به 1792 دلار کاهش یافت.

    وی افزود: از طرفی امروز نرخ دلار به 29 هزار و 300 تومان افزایش یافت و این عامل موجب شد قیمت طلا و سکه در معاملات بازار داخلی کمی افزایشی شود.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان توضیح داد: امروز (شنبه- 6 آذر ماه) قیمت سکه طرح جدید با 120 هزار تومان افزایش به 12 میلیون و 650 هزار تومان، سکه طرح قدیم بدون تغییر 12 میلیون و 400 هزار تومان، نیم سکه با 20 هزار تومان افزایش به 6 میلیون و 520 هزار تومان، ربع سکه بدون تغییر به 3 میلیون و 800 هزار تومان و سکه های یک گرمی بانک مرکزی نیز به 2 میلیون 320 هزار تومان رسید.

    وی همچنین افزود: امروز هر گرم طلای 18 عیار با 7 هزار تومان افزایش به یک میلیون و 254 هزار و 400 تومان رسید و قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با 24 هزار تومان افزایش به 5 میلیون و 434هزار تومان رسید.

    شیشه بران اضافه کرد: در این هفته به دلیل نزدیک شدن به مذاکرات وین و همچنین از طرفی نزدیک شدن به سال نو میلادی، بهای اونس جهانی و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به دلیل متغیرهای زیاد در پیش رو قابل پیش بینی نیست.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر معاملات و داد و ستد در بازار به دلیل نوسانات قیمت طلا با کاهش روبرو است و معامله گران و خریدارن طلا در انتظار نتیجه مذاکرات وین هستند.

    نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان، توضیح داد: همواره در مواقعی که بازار طلا و سکه با نوسان قیمت روبرو است، رکود و کاهش تقاضا در خرید و فروش و معاملات بیشتر می شود.

    وی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر بانک مرکزی هر چه زودتر نرخ ارز به ثبات برسد تا خرید و فروش در بازار طلا و سکه رونق بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی