عصر بازار

۲۰۲۲ سال رکوردشکنی تاریخی قیمت طلا می شود؟

عصر اعتبار- بازار طلا طی دو سال اخیر با رشد همراه بود، رشدی که ریشه در نگرانی‌های مردم در مورد وضعیت اقتصادی و آینده بازار داشت. در سال‌هایی که دنیا درگیر همه‌گیری کرونا بود، بازارهای کمی برای کسب سود و سرمایه‌گذاری وجود داشت. به همین دلیل سرمایه‌گذاران وارد بازار طلا شدند تا از این طریق مانع از کاهش ارزش دارایی‌های خود شوند و تغییر الگوی تقاضا و عرضه باعث شد تا قیمت‌ها در این بازار رشد کند.

۲۰۲۲ سال رکوردشکنی تاریخی قیمت طلا می شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کالاخبر، قیمت هر اونس طلا، سال قبل تا بالغ‌بر 2 هزار دلار افزایش یافت ولی انتظار می‌رفت با کنترل همه‌گیری کرونا این بازار با کاهش ارزش روبرو شود. در شرایط فعلی باوجود کنترل نسبی کرونا، مشکل تازه‌ای بازار را تحت تأثیر قرار داده است و این مشکل، افزایش تورم ناشی از تزریق هزاران میلیارد دلار به اقتصاد جهان است. حال پیش‌بینی‌ها حکایت از تداوم روند افزایشی قیمت طلا در سال جدید میلادی دارد.

    طلا 2072 دلاری می‌شود

    «کامرز بانک» استرالیا پیش‌بینی کرده، قیمت طلا در سال 2022 افزایش می‌یابد. برمبنای گزارش ارائه‌شده توسط این بانک، در فصل اول سال 2022 قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به 2 هزار و 72 دلار می‌رسد و تا انتهای سال بعد به حداقل قیمت ثبت‌شده در سال 2021 که هزار و 677 دلار بود نخواهد رسید.

    تورم، موتور محرک، جهش طلا

    «فارکس دیلی»، در مورد دلیل جهش قیمت طلا در سال بعد، گزارش داد: «افزایش تورم در کشورهای صنعتی عامل اصلی افزایش قیمت طلاست. طلا همواره به‌عنوان منبعی برای حفظ ارزش دارایی‌ها معرفی شده و مردم در شرایط بحرانی دارایی‌های خود را به طلا تبدیل می‌کنند تا در مقابل نوسان‌های ارزش پول از آن محافظت کنند. این شرایط در وضعیت فعلی هم صدق می‌کند و انتظار می‌رود به دلیل وضعیت تورمی در دنیا و نگرانی از افت ارزش دارایی‌ها به دلیل تورم، تقاضا برای طلا افزایش یابد.»

    پیش‌بینی طلای 2600 دلاری

    پیش‌بینی‌های فنی نشان می‌دهد متوسط قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در سال بعد 2 هزار و 300 دلار خواهد بود و حتی در برخی از پیش‌بینی‌ها از رسیدن قیمت هر اونس طلا تا مرز 2 هزار و 600 دلار هم حکایت دارد. در صورت تحقق این پیش‌بینی‌ها در سال 2022 بالاترین قیمت طلا در تاریخ را تجربه خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی