عصر بازار

سپرده و تسهیلات بانکی زیاد شد

عصر اعتبار- میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان مرداد ماه سال جاری نسبت به سال گذشته معادل ۴۶.۷ و ۵۲.۵ درصد افزایش یافته است.

سپرده و تسهیلات بانکی زیاد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان مردادماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم 4539 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل 46.7 و 17.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


    همچنین،  بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 2498 هزار و 900 میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل 11 هزار و 200 میلیارد تومان است.

    علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان 3324 هزار و 300 میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل 52.5 و 19.1 درصد افزایش داشته است.

    طبق این گزارش،  بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده 2161 هزار و 700 میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل 10 هزار و 600 میلیارد تومان است.

    نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی 81.2 درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب 3.5 و یک واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران 94.6 درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد 107.1 درصد است.

    در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی