عصر بازار

آرامش و ثبات قیمت‌های بازار طلا و سکه در هفته پایانی پاییز

عصر اعتبار- بازار سکه و طلا هفته آرام و باثبات قیمتی را پشت سر گذاشت و معاملات در این بازار با سیر طبیعی دنبال شد.

آرامش و ثبات قیمت‌های بازار طلا و سکه در هفته پایانی پاییز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بازار سکه و طلا در آخرین روزهای پاییز و شروع زمستان، هفته آرام و با ثبات قیمتی را پشت سرگذاشت و اگرچه دومین روز هفته به کانال 12 میلیون تومان عقبگرد داشت اما دوباره در محدوده قیمت 13 میلیون تومان ماندگار شد.

    سکه طرح جدید روز شنبه با نرخ 13 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد و روز بعد به کانال 12 میلیون تومان بازگشت و به رقم 12 میلیون و 980 هزار تومان رسید.

    قیمت سکه تنها روز یکشنبه در کانال 12 میلیون تومان باقی ماند و فردای آن روز دوباره با بهای 13 میلیون تومان داد و ستد می‌شد. در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز به طور متناوب 50 هزار تومان افزایش قیمت داشت و در آخرین روز هفته با رقم 13 میلیون و 130 هزار تومان به کار خود پایان داد و به این ترتیب پرونده معاملات آن با کف قیمت 13 میلیون تومان بسته شد.

    قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته نیز نوسان اندکی را ثبت کرد.  به این شکل که روز شنبه یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 291 هزار تومان، روز یکشنبه برابر یک میلیون و 278 هزار تومان بود یعنی 13 هزار تومان کاهش داشت.

    تغییرات قیمت در روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایشی بود البته رقم آن اندک بود. روز دوشنبه یک میلیون و 282 هزار تومان و روز بعد یک میلیون و 292 هزار تومان بود.

    در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز با نرخ یک میلیون و 301 هزار تومان و یک میلیون و 304 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

    قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در میانه کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر با پنج میلیون و 593 هزار تومان و روز یکشنبه پنج میلیون و 540 هزار تومان تعیین شد.

    بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه 67 هزار تومان افزایش یافت و برابر پنج میلیون و 557 هزار تومان شد و در روز سه‌شنبه این رقم سه هزار تومان افزایش داشت. در روزهای پایانی هفته قیمت هر مثقال طلا رشد اندک قیمت داشت. روز چهارشنبه برابر پنج میلیون و 638 هزار تومان و روز پنجشنبه پنج میلیون و 653 هزار تومان داد و ستد شد.

    قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و 790 تا یک هزار و 808 دلار نوسان داشت.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: انس جهانی طلا در یک هفته گذشته 9 دلار افزایش داشت.

    محمد کشتی آرای توضیح داد: همواره در روزهای پایانی سال میلادی شاهد نوسانات قیمت انس جهانی طلا هستیم و اما در سال‌های گذشته نوسانات زیاد بود. اما امسال این نوسنات بین پنج تا 20 دلار بود.

    وی با اشاره به نرخ ارز در هفته گذشته نیز گفت: نرخ ارز در یک هفته اخیر از ثبات نسبی برخوردار بود و نوسانات بهای ارز در صرافی‌های بانکی بین 100 تا 120تومان بود.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر طلا افزود: به تبع نوسانات کم نرخ ارز و انس جهانی طلا، بهای انواع سکه و طلا نیز رشد قابل توجهی نداشت.

    وی اظهارداشت: حباب سکه در 10 روز اخیر با توجه عرضه و تقاضا در بازار افت و خیز زیادی داشت و در روز پنجشنبه به نسبت شنبه 80 هزار تومان کاهش داشت.

    به گفته کشتی آرای حباب سکه روز گذشته 300 هزار تومان بود.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: در مجموع هفته باثبات قیمت و آرامی را در بازار طلا شاهد بودیم و داد و ستدها روال عادی خود را داشت.

    وی پیش‌بینی کرد با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی طلا در روزهای آینده و ادامه روند مذاکرات ایران و با کشورهای دیگر تغییرات عمده‌ای در بهای سکه و طلا نداشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی