عصر بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد:

رونق صنعت طلا و جواهر با حذف مالیات اصل طلا

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه طرح جدید مالیات بر ارزش افزوده مصنوعات طلا، از تاریخ ۱۳ دی‌ماه اجرایی می‌شود، گفت: این طرح منجر به کاهش هزینه‌های خرید طلا شده که ثبات قیمتی در بازار طلا و افزایش رونق کسب و کار در این حوزه را به دنبال دارد.

رونق صنعت طلا و جواهر با حذف مالیات اصل طلا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایمنا ، آیت محمدولی  در رابطه با طرح جدید مالیات بر ارزش افزوده بر مصنوعات طلا، اظهار کرد: طرح جدید مالیات بر ارزش افزوده مصنوعات طلا، از تاریخ 13 دی‌ماه اجرای می‌شود و بر اساس آن اصل قیمت طلا شامل مالیات نمی‌شود بلکه مالیات ارزش افزوده به سود و اجرت طلا تعلق می‌گیرد.

    وی افزود: بنابراین همکاران ما نباید برای محاسبه مالیات درصدی از مبلغ هزینه طلا را محاسبه و از مشتری دریافت کنند، اجرت یا سودی که نصیب فروشندگان طلا می‌شود شامل مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد و فروشندگان موظف‌اند مالیات دریافتی را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند و این مبالغ کاملاً در فاکتورها باید شفاف و مشخص باشد.

    حذف مالیات اصل طلا هزینه خرید طلا را کاهش می‌دهد
    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تا تاریخ 13 دی‌ماه قانون فعلی اجرایی می‌شود که ممکن است سازمان امور مالیاتی آن را در بخشودگی‌های مالیاتی در نظر بگیرد، مالیات ارزش افزوده‌ای که از اصل طلا برداشته می‌شد، به ضرر مصرف کننده و تولید کننده بود، بنابراین حذف این مالیات هزینه خرید طلا را کاهش می‌دهد.

    محمدولی اضافه کرد: امید است کاهش هزینه‌های خرید طلا منجر به ثبات قیمتی در بازار طلا و افزایش رونق کسب و کار در این حوزه شود، مردم به خرید مصنوعات طلا روی آورند و چرخ تولید در این صنعت به حرکت بیفتد تا برای کشور ارزآوری بیشتری داشته باشد.

    وی تصریح کرد: این طرح به نفع مصرف کننده و تولید کننده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی