عصر بازار

تحولات بازار طلا در هفته منتهی به ۱۰ دی ماه؛

آرامش و ثبات قیمت‌های بازار طلا در نخستین هفته زمستان

عصر اعتبار- بازار طلا در هفته نخست زمستان، هفته آرام و باثبات قیمتی را پشت سر گذاشت و پیش‌بینی می‌شود این رویه در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

آرامش و ثبات قیمت‌های بازار طلا در نخستین هفته زمستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بازار سکه و طلا در هفته نخست زمستان، هفته آرام و با ثبات قیمتی را پشت سرگذاشت و در محدوده قیمت 12 میلیون تومان در نوسان بود و اگرچه در برخی روزها وارد کانال 13 میلیون می‌شد اما بازهم به به قیمت 12 میلیون تومان عقبگرد داشت.  

    سکه طرح جدید روز شنبه با نرخ 12 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد و روز بعد 80 هزار تومان رشد قیمت داشت. 
    بهای سکه روز دوشنبه وارد کانال 13 میلیون تومان داشت اما این روند تداوم نداشت و فردای آن روز دوباره به نرخ 12 میلیون و 980 هزار تومان رسید. 
    سکه در روزهای پایانی هفته در کانال 13 میلیون تومان داد و ستد می‌شد به این شکل که روز چهارشنبه 13 میلیون و 20 هزار تومان و پنجشنبه 13 میلیون و 120 هزار تومان رسید. 
    قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته نیز نوسان اندکی را ثبت کرد.  به این شکل که روز شنبه یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 288 هزار تومان، روز یکشنبه برابر یک میلیون و 296 هزار تومان بود یعنی هشت هزار تومان افزایش داشت.
    تغییرات قیمت در روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهشی بود البته رقم آن اندک بود. روز دوشنبه یک میلیون و 290 هزار تومان و روز بعد یک میلیون و 284 هزار تومان بود.
    در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز با نرخ یک میلیون و 289 هزار تومان و یک میلیون و 297 هزار تومان داد و ستد می‌شد.
    قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در میانه کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر با پنج میلیون و 580 هزار تومان و روز یکشنبه پنج میلیون و 615 هزار تومان تعیین شد.
    بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه 23 هزار تومان کاهش یافت و برابر پنج میلیون و 592 هزار تومان شد و در روز سه‌شنبه این رقم 12 هزار تومان افزایش داشت. در روزهای پایانی هفته، قیمت هر مثقال طلا رشد داشت. روز چهارشنبه برابر پنج میلیون و 584 هزار تومان و روز پنجشنبه پنج میلیون و 619 هزار تومان داد و ستد شد.

    قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و 800 تا یک هزار و 815 دلار نوسان داشت.
    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: نرخ انس جهانی طلا طبق سنوات گذشته که در روزهای آغازین سال نو میلادی تغییر می‌کند، روز پنجشنبه دو روز مانده به سال جدید میلادی به 1800 دلار رسید و نسبت به روزهای آغازین هفته 10 دلار کاهش یافت. 
    محمد کشتی‌آرای اظهارداشت: در طول یک هفته اخیر نرخ ارز نوسان چندانی نداشت و در نتیجه هفته آرام و با ثباتی را در بازار طلا، سکه و ارز شاهد بودیم. 
    وی بیان کرد: در هفته گذشته قیمت انواع سکه رشد داشت و آن به دلیل افزایش حباب سکه بود بدین ترتیب که حباب سکه در ابتدای هفته گذشته در محدوده 280 هزارتومان تا 300 هزار تومان بود و روز پنجشنبه به 380 هزار تومان رسید. 
    نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه در هفته گذشته به طور متوسط 100 هزار تومان افزایش داشت و این افزایش موجب رشد قیمت انواع سکه بود. 
    وی پیش‌بینی کرد: این روزها موضوع مذاکرات برجام مطرح است و در این روزها یکی از دلایل ثبات بازار بالا رفتن ارزش ریال است و این خود متاثر از مذاکرات است و به نظر می‌رسد این رویه در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و تثبیت بازار ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو