عصر بازار

از وام ۱۰ میلیونی سرپرستان کرونایی چه خبر؟

عصر اعتبار- پیش از این، وزیر اقتصاد از اعطای وام ۱۰ میلیونی به سرپرستان کرونایی خانوارها خبر داد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اولین تسهیلات به یک سرپرست کرونایی خانوار پرداخت شده است.

از وام ۱۰ میلیونی سرپرستان کرونایی چه خبر؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اوایل آذرماه سالجاری احسان خاندوزی اعلام کرد که که به سرپرست کرونایی خانوارها وام 10 میلیونی قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و این سرپرستان باید به علت کرونا در بیمارستان بستری شده‌ و فاقد شغل و درآمد ثابت باشند.

    روال پرداخت این وام به این صورت است که وزارت اقتصاد،  اطلاعات مربوط به این افراد را از وزارت بهداشت دریافت و با اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تطبیق می‌دهد و مشمولان را شناسایی می‌کند.

    در صورتی که افراد مشمول این طرح باشند، با پیامک یا تلفن به آنها اطلاع داده می‌شود.

    بانک‌های مهر اقتصاد ایران و بانک رسالت متولی پرداخت این وام هستند و از سمت این دو بانک با مشمولان تماس گرفته می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد، بانک قرض‌الحسنه رسالت نخستین تسهیلات کرونایی سرپرستان خانوار مبتلا شده به کرونا را به مبلغ 10 میلیون تومان با بازپرداخت 36 ماه پرداخت کرده است. 

    بر اساس این گزارش، وام 10 میلیونی سرپرستان کرونایی خانوار، سه ساله با اقساط ماهانه حدود 300 هزار تومان و ضمانت وام بر اساس اعتبار سنجی افراد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی