عصر بازار

تحولات بازار طلا در هفته منتهی به ۱۷ دی ماه؛

کاهش قیمت طلا در هفته دوم دی ماه و ثبت نرخ‌های جدید

عصر اعتبار- قیمت طلا در هفته دوم دی ماه کاهشی بود و در این سیر نزولی رقم‌های جدیدی ثبت شد.

کاهش قیمت طلا در هفته دوم دی ماه و ثبت نرخ‌های جدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بازار سکه و طلا در هفته دوم دی ماه، سیر نزولی را در پیش گرفت و این روند تا پایان هفته ادامه داشت.

    سکه طرح جدید روز شنبه روند نزولی را شروع کرد و با نرخ 13 میلیون و 70 هزار تومان معامله شد و روز بعد 150 هزار تومان کاهش قیمت داشت و به کانال 12 میلیون تومان بازگشت.  

    بهای سکه روز دوشنبه رشد اندک 50 هزار تومانی را ثبت کرد و به قیمت 12 میلیون و 970 هزار تومان معامله شد. اما روز سه‌شنبه با کاهش 170 هزار تومانی قیمت دوباره به مدار افت نرخ بازگشت و با رقم 12 میلیون و 800 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

    روز چهارشنبه که آخرین روز معاملات در هفته گذشته بود سکه در میانه کانال 12 میلیون تومان نوسان داشت و قیمت آن به طور متوسط 12 میلیون و 680 هزار تومان بود.

    قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته نیز نزولی بود.  به این شکل که روز شنبه یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 297 هزار تومان، روز یکشنبه برابر یک میلیون و 286 هزار تومان بود یعنی 11 هزار تومان کاهش داشت.

    تغییرات قیمت در روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهشی بود. روز دوشنبه یک میلیون و 283 هزار تومان و روز بعد یک میلیون و 265 هزار تومان بود.

    روز چهارشنبه نیز با نرخ یک میلیون و 261 هزار تومان داد و ستد می‌شد و در مقایسه با روز شنبه 36 هزار تومان کاهش قیمت را ثبت کرد.

    قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در میانه کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت و در روزهای پایانی هفته حتی از رقم 5.5 میلیون تومان هم گذشت.  در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر با پنج میلیون و 620 هزار تومان و روز یکشنبه پنج میلیون و 573 هزار تومان تعیین شد.

    بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه 23 هزار تومان کاهش یافت و برابر پنج میلیون و 592 هزار تومان شد و در روز سه‌شنبه این رقم 12 هزار تومان کاهش داشت. در روزهای پایانی هفته، کاهش قیمت هر مثقال طلا تداوم داشت. روز چهارشنبه برابر پنج میلیون و 465 هزار تومان بود.

    قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و 800 تا یک هزار و 830 دلار نوسان داشت.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت:هفته گذشته انس جهانی طلا پس از شروع جدید سال میلادی با کاهش همراه بود در حالیکه هر انس طلا تا یک هزار و 835 دلار افزایش داشت سیر نزولی را در پیش گرفت و در آخرین معاملات روز گذشته به یک هزار و 789 دلار رسید یعنی به طور متوسط 41 دلار کاهش قیمت داشتیم.

    محمد کشتی آرای بیان کرد: قیمت طلا با توجه به کاهش بهای انس جهانی و کاهش نرخ ارز به دلیل مذاکرات مثبت وین سیر نزولی داشت و رقم‌های جدیدی را ثبت کرده است.

    وی ادامه داد: سکه طرح قدیم در هفته گذشته 320 هزار تومان، سکه طرح جدید 350 هزار تومان و تیم سکه 100 هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

    نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: قیمت هر مثقال طلای آب شده در هفته گذشته 150 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 35 هزار تومان کاهش قیمت داشت.

    وی ادامه داد: حباب سکه با توجه به نوسانات قیمت در طول هفته گذشته تا 450 هزار تومان افزایش قیمت داشت اما در حال حاضر به طور متوسط در محدوده 360 هزار تومان قرار دارد.

    به گفته نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با ادامه روند کنونی نرخ ارز و مذاکرات مثبت وین قیمت‌ها افزایش نخواهد داشت و کاهشی خواهد بود.

    وی درخصوص داد و ستد در بازار نیز گفت: معاملات با احتیاط انجام می‌شود و هیجان کاذب خرید و سرمایه‌گذاری نیست و خرید و فروش در حد نیاز است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی