عصر بازار

نایب رییس کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی:

مردم از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند نشدند

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: نفع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به عده‌ای رسید و مردم از آن بهره‌مند نشدند.

مردم از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند نشدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا؛ «جلیل کاربخش»  اظهار داشت: تخصیص ارز ترجیحی از بنیان اجرایی شدن این طرح رانت و فساد ایجاد کرد زیرا با واقعیت‌های اقتصاد کشور منطبق نبود.

    وی افزود: نفع تخصیص ارز 4200 تومانی به بخشی از واردکنندگان رسید که با وجود دریافت این ارز، کالا را با قیمت مناسب در اختیار مردم نگذاشتند و با نرخ روز اقلام وارداتی را به فروش رساندند.

    کاربخش با تاکید بر اینکه مردم از عرضه ارز ترجیحی منتفع نشدند، تصریح کرد: با حذف این ارز موافق هستم اما باید این موضوع را در نظر گرفت که برداشته شدن آن بر قیمت کالاهای مصرفی تاثیر خواهد گذاشت و قیمت تمام شده را بالا خواهد برد.

    نایب رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه حذف ناگهانی ارز 4200 تومانی تنش هایی را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نیازمند یک برنامه دقیق و به طور پلکانی هستیم تا از هرگونه مشکلی جلوگیری کند و آسیبی به تولیدکننده، صادرکننده و مصرف کننده وارد نکند.

    به گزارش ایرنا، از فروردین ماه سال 1397 و پس از نوسانات ارزی سال 1396 دولت به منظور حمایت از مردم در مقابل فشارهای اقتصادی اقدام به تخصیص ارز 4200 تومانی تحت عنوان ارز ترجیحی کرد که طبق برخی برآوردها در سال‌های پس از تصویب این طرح بیش از 60 میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور برای واردات کالاهای اساسی با نرخ 4200 تومان اختصاص یافته است.

    لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دائمی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» چندی پیش با قید دو فوریت تقدیم مجلس شد اما دو فوریت و یک فوریت آن در مجلس به تایید نرسید.

    با این وجود در لایحه بودجه 1401 که در 15 آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است این نرخ ارز حذف و بودجه بر این اساس تنظیم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو