عصر بازار

کاهش ۸۰ درصدی ارزش رمزارزها در ماه‌های آینده

عصر اعتبار- هفته اول سال ۲۰۲۲ برای بیت‌کوین جالب نبود زیرا این ارز رمزنگاری شده ۱۱ درصد از ارزش خود را طی چند روز از دست داد و تقریبا ۴۰ درصد کاهش نسبت به بالاترین قیمت خود در پاییز گذشته داشت.

کاهش ۸۰ درصدی ارزش رمزارزها در ماه‌های آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کالاخبر، تحلیلگران اظهار کردند: زمزمه‌های زودتر از حد انتظار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران دارایی‌های بیت‌کوین خود را واگذار و به سمت سرمایه‌گذاری امن‌تر روی آورند.

    در این هفته سایر سکه‌های دیجیتال ازجمله اتریوم و ریپل نیز به ترتیب 13.5 و 9 درصد سقوط کردند. سرمایه‌گذاران انتظار دارند این نوسانات بزرگ در سال 2022 ادامه یابد.

    رایان فرث، برنامه‌ریز مالی گفت: این بخشی از بازی و ممکن است سرمایه‌گذاران طی چند ماه 80 درصد کاهش را تجربه کنند.

    سال 2021، سالی موفق برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بود. قیمت بیت‌کوین در نوامبر به 69 هزار دلار و  اتریوم در اکتبر به رکورد 4404 دلار رسید.

    اهمیت روزافزون رمزارزها باعث شد تا برخی خرده‌فروشان بزرگ، رمزارز را به‌عنوان ابزاری برای پرداخت بپذیرند.

    شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین Arcane Research در یادداشتی تحقیقاتی پیش‌بینی کرد: «در سال 2022 شاهد تعداد بیشتری از شرکت‌های رمزنگاری نسبت به سال 2021 خواهیم بود که سهام آنها به صورت سهامی عام انجام می‌شود و چندین مورد از آنها ارزشی بیش از 5 میلیارد دلار خواهند داشت».

    آندریا هاردیسون، مدیر پروژه یک شرکت گفت: انتظار دارد در سال 2022 قیمت ارزهای دیجیتال مانند سال گذشته نوسانات زیادی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی