عصر بازار

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تولید و صادرات ایران را رقابتی می‌کند

عصر اعتبار- سرپرست سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صورت حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران رقابتی می‌شود و تولیدکنندگان قدرت رقابتی با دنیا پیدا می‌کنند.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تولید و صادرات ایران را رقابتی می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «سیدمحمد آقامیری» امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاحیه ششمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان کشور که در محل بوستان گفت‌وگو برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت حدود 30 درصدی صنایع خوراک دام به ارز 4200 تومانی مربوط است افزود: به طور حتم  با حذف این ارز صنایع می‌توانند با افزایش تولید کیفی و سالم محصول خود را صادر کنند.

    34 کارخانه خوراک دام کد صادراتی دارند

    سرپرست سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: اکنون از حدود 750 کارخانه خوراک دام و طیور آبزیان، تنها 34 کارخانه کد صادراتی از سازمان دامپزشکی دریافت کرده اند که این معضل برای این صنعت است چرا که نگاه به تولید باید صادرات محور باشد.

    وی درباره بهداشت و کیفیت صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان افزود: ما به دنبال افزایش هزینه‌های صنعت دام، طیور و آبزیان نیستیم، اما در عین حال وظایفه ما نظارت بر سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی بدون هیچ کم و کاستی است.

    بازنگری و حذف دستور العمل های مزاحم در حوزه دامپزشکی

    آقامیری گفت: تمامی دستورالعمل های حوزه دامپزشکی کشور برای رفع موانع تولید بازنگری و دستور العمل های مزاحم حذف خواهند شد.

    وی با بیان اینکه دستور العمل های سازمان دامپزشکی باید بر مبنای قوانین داخلی و خارجی باشد، افزود: به همین منظور از اتحادیه و تعاونی های تولید دعوت کرده ایم تا با ارایه دستور العمل های مزاحم شرایط را برای رفع موانع تولید فراهم کنیم.

    سرپرست سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: همه فرآیندهای منجر به صدور مجوز تولید و صادرات در حال احصاء است که پس از انجام این کار زمان بندی صدور این مجوزها (یعنی صدور هر مجوز حداکثر چند روز زمان نیاز دارد تا تولید کننده بتواند در این راستا برنامه ریزی‌ های لازم را برای عدم ایجاد وقفه در فرآیند تولیدانجام دهد) مشخص خواهد شد.

    آقامیری گفت: مواد اولیه سالم پیش شرط خوراک سالم است، بنابراین باید مراقب باشیم مواد اولیه ناسالم در مرزها وارد چرخه تولید خوراک دام کشور نشود. 

    اکنون 756 کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان و کنسانتره در کشور فعال هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو