عصر بازار

وزیر دارایی ترکیه:

تورم ترکیه تا اواسط سال ۲۰۲۳ تک رقمی خواهد شد

عصر اعتبار- وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت: نرخ تورم سالانه ترکیه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس این کشور در اواسط سال ۲۰۲۳ تک رقمی خواهد شد.

تورم ترکیه تا اواسط سال ۲۰۲۳ تک رقمی خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، روز شنبه نورالدین نباتی، وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت: نرخ تورم سالانه ترکیه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس این کشور در اواسط سال 2023 تک رقمی خواهد شد. به نقل از خبرگزاری دولتی آناتولی، وزیر امور خارجه گفت: با سیاست های مالی و اقداماتی که انجام خواهیم داد، سال آینده با تورم تک رقمی وارد انتخابات خواهیم شد. نباتی در گفتگو با رؤسای سازمان‌های غیردولتی در استانبول، تورم را که در دسامبر 2021 به 36.08 درصد سالانه رسیده بود، یک قوس توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این رقم پس از سه ماهه اول سال جاری بهبود خواهد یافت.

    ترکیه همچنین با کاهش شدید ارزش پول ملی در بازارهای ارز مبارزه می کند. زیان لیر در برابر دلار آمریکا در سال گذشته به 44 درصد رسید. به گفته نباتی، طرح اقتصادی جدید دولت که در 20 دسامبر 2021 برای نجات این ارز تصویب شد، به خوبی کار می کند و تبدیل دارایی های ارز به لیر ترکیه در هفته های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: در این طرح جدید تا روز جمعه بیش از 131 میلیارد لیره (9.69 میلیارد دلار) به حساب‌ها واریز شده است. بعدازظهر روز شنبه دلار با 13.53 لیر معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی