عصر بازار

روند کاهش نرخ دلار تداوم یافت

عصر اعتبار- معامله‌گران بازار ارز در ادامه روند کاهشی روزهای اخیر شاخص ارزی، امروز نیز نظاره‌گر عقب‌گرد بهای دلار آمریکا هستند.

روند کاهش نرخ دلار تداوم یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، روند معاملات در بازار ارز به گونه ای است که طی روزهای اخیر، بهای دلار و سایر ارزها با افت پلکانی همراه شده است. به نحوی که مشاهدات میدانی از سطح بازار ارز در شهر تهران، بیانگر کاهش تقاضا و افزایش عرضه ارزهای خانگی به بازار است. در این میان، جولان سفته بازان و نوسان‌گیران بازار ارز نیز به طرز معناداری نسبت به گذشته کمتر شده است و این گروه برای فروش دلارهای خود، مجبور هستند تا نرخ فروش را هر روز پایین‌تر آورند.

    حال بر اساس جدیدترین نرخ‌های اعلام شده در معاملات امروز (یکشنبه 26 دی ماه 1400) بازار ارز، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم 25742 تومان رسیده است و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش 101 تومانی نسبت به روز شنبه، به رقم 26262 تومان رسیده است. همچنین مقایسه نرخ امروز دلار نسبت به یکشنبه هفته قبل نیز نشان می‌دهد که بهای فروش هر اسکناس دلار آمریکا در طول یک هفته گذشته، بیش از 500 تومان ارزان‌تر شده است.

    بر اساس این گزارش؛ در معاملات امروز، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم 28955 تومان تعیین شده است و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم 29540 تومان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی