عصر بازار

تحولات بازار طلا در هفته پایانی دی‌ماه؛

حباب سکه ۱۱۰ هزار تومان کاهش داشت

عصر اعتبار- قیمت طلا در هفته پایانی دی ماه سیر نزولی داشت و حباب سکه ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافت.

حباب سکه ۱۱۰ هزار تومان کاهش داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بررسی بازار سکه و طلا در هفته پایانی دی ماه حاکی است سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را کاهشی آغاز کرد و با 180 هزار تومان افت قیمت با رقم 12 میلیون و 154 هزار تومان معامله شد. افت بهای سکه روز یکشنبه نیز ادامه داشت و به 12 میلیون و 80 هزار تومان رسید.

    سیر نزولی قیمت سکه طرح جدید در اواسط هفته نیز ادامه داشت به این ترتیب که روز دوشنبه برابر 12 میلیون تومان بود و یکشنبه وارد کانال 11 میلیون تومان شد و به رقم 11 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

    بهای سکه در روزهای پایانی هفته به ترتیب برابر 12 میلیون و 80 هزار تومان و 12 میلیون و 220 هزار تومان داد و ستد شد.

    قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته در نوسان بود و در دوره‌ای کاهش و گاهی نیز افزایش داشت. به این صورت که روز شنبه و یکشنبه به ترتیب برابر یک میلیون و 198 هزار تومان و یک میلیون و 201 هزار تومان رسید.

    روز دوشنبه هر گرم طلای خام افت قیمت 15 هزار تومان ارزان شد و فردای آن روز چهار هزار تومان رشد قیمت داشت. در روز چهارشنبه قیمت آن برابر یک میلیون و 203 هزار تومان بود و در آخرین روز هفته یک میلیون و 216 هزار تومان معامله شد.

    قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته همچون هفته‌های گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در ابتدای هفته برابر پنج میلیون و 189 هزار تومان، یکشنبه پنج میلیون و 203 هزار تومان بود.

    روز دوشنبه بهای هر مثقال طلا 65 هزار تومان کاهش قیمت را ثبت کرد اما دوباره در روز دوشنبه به نرخ پنج میلیون و 157 هزار تومان رسید.

    بهای هر مثقال طلا در روزهای پایانی هفته برابر پنج میلیون و 214 هزار تومان و پنج میلیون و 268 هزار تومان رسید.

    برپایه این گزارش، قیمت اُنس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و 808 تا یک‌هزار و 822 دلار نوسان داشت.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت:در حالیکه پس از شروع سال نو میلادی نوسانات کمی را شروع کرده بود هفته گذشته نیز سیر نزولی قیمت‌ها با توجه به کاهش قیمت ارز و انس جهانی اتفاق افتاده بود .

    محمد کشتی آرای افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه قیمت انس جهانی به طور ناگهانی و به دلیل تحولات بازارهای نفت20 دلار افزایش یافت و نرخ ارز نیز کمی رشد داشت در نتیجه از روز شنبه گذشته تا چهارشنبه سیر نزولی قیمت‌ها را داشتیم اما در روز پنجشنبه قیمت انواع سکه و طلا و افزایش یافت.

    وی اظهارداشت: با توجه به اینکه معاملات در بازار روال عادی داشت حباب سکه با کاهش همراه بود و در نتیجه عرضه و تقاضای مناسب حباب سکه در آخرین معاملات روز پنجشنبه به 280 هزار تومان تغییر قیمت پیدا کرد و نسبت به اول هفته 110 هزار تومان کاهش داشت.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درخصوص پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته آینده گفت: با توجه به تحولات سیاسی و منطقه‌ای نمی‌توان اظهارنظر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی