عصر بازار

افزایش ۴۰ درصدی نسخ الکترونیکی در دی ماه نسبت به آذر

عصر اعتبار- مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی از افزایش ۴۰ درصدی نسخ الکترونیکی در دی ماه نسبت به ماه قبل آن خبر داد.

افزایش ۴۰ درصدی نسخ الکترونیکی در دی ماه نسبت به آذر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شهرام غفاری با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح نسخ الکترونیکی در سطح کشور اظهار کرد: در این بخش، آمارها نشان می‌دهد که در برخی از استان‌ها اجرای این طرح با موفقیت همراه بوده و در برخی هنوز به مرحله خوبی نرسیده‌اند به طوری که در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، کردستان این طرح موفق بوده و در برخی از استان‌ها از جمله استان فارس و مازنداران به دلیل اجرای طرح پزشک خانواده هنوز به اهداف خود نرسیده‌اند.

    وی با اشاره به اجباری شدن نسخ الکترونیک در مراکز درمانی، بیمارستانی و داروخانه‌ها از اول دی ماه امسال تصریح کرد: تا پیش از اول دی ماه، طرح نسخ الکترونیکی اجباری نبود اما در ادامه از ابتدا دی اجباری شد و در واقع نسخ کاغذی از تمام مراکز درمانی حذف شد.

    غفاری با اشاره به افزایش آمار اجرای طرح نسخ الکترونیکی تصریح کرد: میزان استفاده از نسخ الکترونیکی از اول دی ماه نسبت به ماه قبل 40 درصد افزایش یافته است که این فرایند همچنان ادامه دارد و ان شالله آمار آن بزودی اعلام می‌شود.

    مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: تا قبل از اجرای طرح نسخ الکترونیک، میزان نسخ کاغذی 8 تا 10 میلیون بود که با حذف دفترچه نیز این میزان کاغذ در فرایند درمان حذف شده است.

    وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح نسخ الکترونیک پرداخت به مراکز درمانی، بیمارستانی و داروخانه به‌صورت آنلاین و روزانه پرداخت می‌شد، گفت: از بهمن ماه پرداخت‌ها به مراکز به صورت ماهیانه خواهد بود.

    غفاری درباره دلایل پرداخت هزینه به مراکز درمانی و داروخانه به صورت ماهیانه خاطرنشان کرد: در پرداخت روزانه به مراکز به دلیل نبود یک سیستم پیشتیانی نمی‌توانستیم نظارت داشته باشیم همچنین چنانچه تخلفی صورت می‌گرفت چون پرداخت به صورت روزانه به مراکز انجام می‌شد نمی‌توانستیم مبلغ پرداختی را مرجوع کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی