عصر بازار

تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه دولت برای جبران خسارات سیل‌زدگان

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نسبت به بازسازی و نوسازی خانه‌ها در دولت تدابیری اندیشیده شده که کمک‌هایی به صورت بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۲۰ سال در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه دولت برای جبران خسارات سیل‌زدگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید مرتضی بختیاری در مراسم مراسم توزیع 83 سری لوازم ضروری منزل و 62 رأس دام سبک و سنگین بین خانواده‌های سیل زده کروچان از توابع زهکلوت بخش جازموریان شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: ما هیچ شأنی جز خدمت به مردم برای خود قائل نیستیم.

    وی افزود: بلایا و حوادث طبیعی در تمام دنیا حتی برای کشورهای صنعتی و پیشرفته هست و گاهی دنیا با تمام تجهیزات پیشرفته در مقابل ای حوادث کم می‌آورد.

    بختیاری عنوان کرد: سیل‌ها و زلزله‌هایی که می‌آید برای همه است اما دو پیام دارد؛ پیام اول برای مسئولین و پیام دوم برای مردم است که هر دو گروه را امتحان می‌کند.

    وی یادآور شد: در زلزله بم بنده مسئولیت زندان‌ها را داشتم و تا چند روز هیچ ارتباطی نداشتیم و شخص مقام معظم رهبری دوبار یکی پنهانی و یکی آشکارا به بم آمدند تا شرایط را از نزدیک ببینند؛ در این سیل نیز مسئولین خوب پای کار آمدند و حتی رئیس جمهور بعد سفر روسیه به اینجا آمد.

    بختیاری در ادامه گفت: درست است که این وظیفه ما است اما امتحانی است که باید پس دهیم. این حوادث نه تنها نباید ما را دلسرد کند بلکه باید قوی‌تر کند.

    وی با اشاره به تعبیری از مرحوم حاج اسماعیل دولابی به عنوان یکی عارف وارسته گفت: از وی نقل شده است روایت داریم در روز قیامت وقتی پرده‌ها کنار می‌رود حکمت بسیاری از حوادث طبیعی و عدم اجابت دعا در آن روز آشکار می‌شود.

    بختیاری با بیان اینکه گاهی حتی برکتی هم در این حوادث وجود دارد گفت: یکی از برکات این سیل برای دولتمردان این است که می‌توانند آبخیزداری را فعال کنند؛ در این مسائل باید آنچه که به عقل ما می‌رسد را پیشگیری کنیم، اطمینان داریم که در دولت سیزدهم این اتفاق میفتد و با برنامه ریزی مسیرها آمایش سرزمینی خواهند شد تا از خسارات حوادث طبیعی جلوگیری شود.

    وی با تأکید براینکه همه مسئولین در تلاش هستند تا خسارات را جبران کنند و تا جایی که در توان انسان است جلوی خسارات حوادث بعدی را گرفته و آن را پیشگیری کنند گفت: با وقوع سیل قبل در جلسه دولت با حضور مدیریت بحران و سازمان مستضعفین و اعضای هیئت دولت و وزرا شرکت کردیم.

    بختیاری ادامه داد: در این جلسه پس از گزارش‌هایی که به وسیله وزرا و چهار استاندار مناطق سیل زده ارائه شد، رئیس بنیاد مستضعفین در آن جلسه اعلام کرد خساراتی که به مددجوهای کمیته امداد این مناطق وارد شده را تقبل می‌کند.

    وی اضافه کرد: سپس به برآورد خسارات در حوزه ساختمان‌ها و کشاورزی و غیره پرداخته شد و متوجه شدیم در دو سیل در مجموع در هر چهار استان نزدیک به 8 هزار و 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد خسارت دیده‌اند.

    بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر که در محضر شما هستیم این کمک‌ها با کمک بنیاد مستضعفین است و نسبت به بهزیستی نیز تدابیری اندیشیده شده است؛ نسبت به بازسازی و نوسازی خانه‌ها در دولت تدابیری اندیشیده شده که کمک‌هایی به صورت بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت 20 سال در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

    وی افزود: همچنین به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند نیز هزینه‌ای برای خرید وسایل منزل به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

    بختیاری با اشاره به اینکه این موارد مقدماتی است که انجام گرفته گفت: در برخی بازدیدها از مناطق سیل زده کشور خانه‌هایی که سیل تخریب کرده بود برخی‌شان خانه‌هایی بود که باید خراب می‌شدند که در این رابطه  گروه ارزیاب بنیاد مسکن وارد شده و برآورد خسارات را انجام داده است.

    وی عنوان کرد: امید داریم که با کمک تمام دستگاه‌هایی که در این حوادث پای کار آمدند  خسارات جبران شود.

    شایان ذکر است در این مراسم دکتر صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، نویدی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری کرمان، پرورش فرماندار رودبار جنوب و جمعی از مسئولان محلی در روستای کروچان نیز حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو