عصر بازار

درآمد ۲۰ میلیونی با سرمایه یک میلیونی

عصر اعتبار- رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مشاغلی وجود دارد که با سرمایه‌ای کمتر از یک میلیون تومان می‌توان به درآمد ماهیانه ۲۰ میلیون تومان رسید.

درآمد ۲۰ میلیونی با سرمایه یک میلیونی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا گفت: 472 شغل مهارت محور را شناسایی کرده‌ایم که امکان راه‌اندازی با سرمایه پنج، 10، 15 و 20 میلیون تومان را دارند.

    حسینی نیا  با بیان اینکه براساس یک نظریه علمی مهارت می‌تواند جایگزین سرمایه شود، افزود: تقریبا 10 درصد این 472 شغل مشاغلی است که با سرمایه زیر یک میلیون تومان قابل راه اندازی هستند.

    وی ادامه داد: این رشته‌ها مهارت‌محور، کم سرمایه‌بر و زود بازده هستند کدهای استاندارد و میزان اعتباری که برای این مشاغل نیاز است در سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور موجود است.

    این مسئول ادامه داد: به عنوان مثال رشته‌ای به عنوان استادآینه کاری داریم که با یک آینه‌بر، گونیا، خط کش و شیشه‌شکن که مجموعا کمتر از یک میلیون هزینه لازم دارد فرد می‌تواند مهارت آینه کاری را شامل حدود 800 ساعت آموزش مهارتی با 600 ساعت کار عملی، حدودا ماهی 20 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

    وی در پایان اظهار کرد: از رسانه‌ها انتظارداریم در شناسایی این مشاغل به جوانان کمک رسان باشند و در نمایشگاه‌ها نیز سعی در معرفی این مهارت‌ها داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی