عصر بازار

ایجاد اشتغال پایدار در اولویت سال جدید

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایجاد اشتغال پایدار را از اولویت‌های سال جاری برشمرد و احیای بنگاه‌ها و کارخانه های راکد و تعطیل شده را از اقدامات مثبت دولت در شش ماهه دوم سال عنوان کرد.

ایجاد اشتغال پایدار در اولویت سال جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی ابوی با اشاره به اولویتهای حوزه کار در سال جدید اظهار کرد: معتقدم در سال جدید خبرهای خوبی را برای جامعه کارگری خواهیم داشت و آینده روشنی را به لحاظ اشتغال و تحرک بازار کار با برنامه ها و اقداماتی که دولت انجام می دهد شاهد خواهیم بود.

    وی حرکت به سمت اشتغال پایدار را از اولویتهای مهم سال جاری برشمرد و گفت: با توجه به شعار سال تاکید داریم که در مشاغل نوین و دانش بنیان به سمت اشتغال پایدار برویم و اگر قرار است دانشی در حوزه ای ایجاد شود همه قوا و دستگاهها کمک کنند که در عمل اتفاق بیفتد.

    دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت تاکسی های اینترنتی را به عنوان شغل غیر رسمی نمی دانیم ولی از آینده شاغلین آن نگران هستیم که چرا بیمه نیستند و تامین آینده ندارند در حالی که باید ساز وکارش دیده شود.

    ابوی در ادامه در ارزیابی رویدادهای جامعه کارگری در سال گذشته اظهار کرد: در شش ماهه اول سال گذشته اتفاق خاصی را شاهد نبودیم و معمولا دولتها در ماههای منتهی به انقضای ماموریت و فعالیت دولتها فعالیت خاصی دیده نمی‌شود ولی دولت سیزدهم با طرح و برنامه فراتر از آنچه در تصور بود، ظاهر شد.

    وی افزود: یکی از گام های مثبتی که دولت در شش ماه دوم سال برداشت، احیای کارخانه های راکد بود و در حوزه اشتغال، کارخانه هایی که تعطیل شده یا در تملک بانکها بود را به چرخه فعالیت برگرداند که یکی از برنامه های خوب و موثر دولت به شمار می رود.

    ابوی ادامه داد: در بحث دستمزدها سالها بود که عزمی برای بهبود دستمزدها وجود نداشت که فاصله بین هزینه و درآمد کارگران کم شود ولی دولت سیزدهم این دغدغه را داشت و همچنان که در شعارهای انتخاباتی دولت مطرح شد در عمل دیدیم که در خصوص دستمزد اتفاق افتاد و معیشت کارگران اندکی بهبود یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی