عصر بازار

مبنای قرارداد تسهیلات به شرکت‌های کارگزاری به شعب پست بانک ابلاغ شد

عصر اعتبار- معاونت سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران، بخشنامه مبنای قراردادی تسهیلات به شرکت‌های کارگزاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به مدیریت شعب استان ها و مناطق تهران ابلاغ کرد.

مبنای قرارداد تسهیلات به شرکت‌های کارگزاری به شعب پست بانک ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بر اساس بخشنامه 00/368400 مورخ  1400/12/07 مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی ج.ا.ا، موسسات اعتباری می‌توانند در قالب قرارداد وکالت، تسهیلات را در اختیار شرکت کارگزاری قرار ‌دهند تا آن شرکت زمینه مشارکت موسسه اعتباری را با متقاضیان در زمینه خرید و فروش سهام فراهم کند. در این روش، شخص دریافت کننده تسهیلات، معادل تسهیلات اعطایی موسسه اعتباری که از طریق شرکت کارگزاری به آن تخصیص یافته در سهام خریداری شده، با موسسه اعتباری شریک می‌شود.

    همچنین شرکت کارگزاری از یک طرف وکیل موسسه اعتباری و از سوی دیگر، وکیل شخص دریافت کننده تسهیلات (خریدار سهام) محسوب شده و می تواند به خرید و فروش سهام اقدام کند.

    بر اساس این بخشنامه، اعطای تسهیلات به شرکت های کارگزاری در قالب قرارداد مرابحه نیز امکان پذیر است.

    بر اساس این گزارش، با ابلاغ این بخشنامه، پیرو بخشنامه 00/57/با مورخ 1400/03/12 با موضوع اعظای تسهیات به شرکت‌های کارگزاری، سرمایه‌گذاری هلدینگ بانک مرکزی ج.ا.ا صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی