عصر بازار

آمریکا بانک‌های خارجی حامی موسسات مالی روسیه را تهدید به تحریم کرد

عصر اعتبار- معاون وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت که ممکن است ایالات متحده تحریم‌ها را برای بانک‌های خارجی که به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند، تمدید کند.

آمریکا بانک‌های خارجی حامی موسسات مالی روسیه را تهدید به تحریم کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، بر تمرکز خزانه‌داری برای ممانعت از دورزدن تحریم‌ها تاکید کرد. والی خاطرنشان کرد: اگر از فرد یا نهاد تحریم شده حمایت مادی کنید، تحریم خود را گسترش می‌دهیم. وی افزود: من مایلم تا این موضوع را برای این نهادها و سایر کشورهایی که ممکن است تحریمی انجام نداده باشند روشن کنم که ایالات متحده و متحدانش آماده هستند در صورت نقض تحریم‌ها، دست به اقدام بزنند.

    وزارت خزانه‌داری ایالات متحده پیشتر گفته بود که والی با نمایندگانی از چندین موسسه مالی خارجی دیدار کرده تا درباره تحریم‌های بی‌سابقه اعمال شده علیه روسیه گفتگو کند. وی بر تمرکز وزارت خزانه‌داری بر توقف دورزدن تحریم‌ها تاکید کرد. در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حمله نظامی را علیه اوکراین اعلام کرد. در پاسخ، غرب تحریم‌های بزرگی را علیه روسیه اعمال کرد. علاوه بر این، کشورهای غربی شروع به ارائه تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف کردند که در حال حاضر ارزش کل آنها میلیاردها دلار برآورد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی