عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی:

شبکه بانکی تمام قد در خدمت رونق بخش تولید کشور است

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: شبکه بانکی تمام قد در خدمت رونق بخش تولید کشور به منظور توسعه صادرات و اشتغال‌آفرینی است.

شبکه بانکی تمام قد در خدمت رونق بخش تولید کشور است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی صالح آبادی، روز پنجشنبه، 29 اردیبهشت در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برای جراحی اقتصاد کشور، اجتناب‌ناپذیر بود، اظهار کرد: تبیین این اقدام مهم دولت در راستای مقابله با قاچاق کالا برای مردم لازم و ضروری است.

    وی ادامه داد:با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت، شبکه بانکی تمام قد در خدمت رونق بخش تولید کشور به منظور توسعه صادرات و اشتغال‌آفرینی است.

    رئیس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به اجرای طرح اصلاح نظام بانکی کشور، ادامه داد: این طرح شامل اصلاح رابطه دولت با بانک مرکزی و بانکها، اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانکها و اصلاح رابطه بانک ها با مشتریان است و بانک مرکزی اصلاح این روابط را به طور جدی پیگیری می کند.

    بانک‌داری اسلامی در نظام جمهوری اسلامی از دغدغه‌های مردم و تولید کنندگان است

    نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه بانک‌داری اسلامی در نظام جمهوری اسلامی از دغدغه‌های مردم و تولید کنندگان است، اظهار کرد: در این راستا تشکیل شورای فقهی گام مهمی در تحقق این امر است.

    حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ادامه داد: صندوق‌های بانک‌ها، منابع استانی را جذب می‌کنند ولی در اختیار مرکز قرار می‌دهند و این موضوع باعث کاهش منابع استانی و به تبع آن کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک ها شده است.

    وی با انتقاد از سهم ناچیز استان از درآمدهای مالیاتی برخی شرکت‌های خصوصی مستقر در استان، خواستار افزایش حدود و اختیارات بانک های استانی شد.

    به گزارش ایسنا، امام جمعه تبریز، با اشاره به طرح دولت در خصوص مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، ادامه داد: باید دست به دست هم داد تا از این گردنه نیز عبور کرد و اگر مردم در این زمینه به خوبی توجیه شوند و مضرات قاچاق کالا و ارز ترجیحی برای آن ها تبیین شود به طور قطع متوجه خواهند شد که این جراحی اقتصادی به نفع آنان بوده و با جلوگیری از قاچاق کالا رونق تولید در صحنه کشور روی خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی