عصر بازار

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت گلستان ،پوشش بیمه مادران باردار و پرداخت هزینه های درمان ناباروری تا سقف ۹۰ درصد در بخش دولتی را از دیگر خدمات سازمان بیمه سلامت در راستای اجرای سیاست های تشویق فرزندآوری برشمرد.

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نظام الکترونیک سلامت از مهم ترین مباحثی است که سازمان بیمه سلامت ایران در این حوزه پیشگام بوده و در استان گلستان نیز بیش از 99 درصد موسسات درمانی طرف قرارداد، در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک با اداره کل بیمه سلامت استان همکاری می کنند که این امر خود گامی مثبت در اجرای بهینه نسخه نویسی الکترونیک، دقت و سرعت و جلوگیری از هدررفت منابع است.

    وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران از آغاز دولت سیزدهم با رویکرد خدمت رسانی  به مردم، حدود 6 میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه را تحت پوشش بیمه ای قرار داده است، افزود: بیمه سلامت با این اقدام گام مهمی را در راستای ارتقای سطح کیفیت و ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیماران، تحقق سازمان الکترونیک و گسترش طرح پزشک خانواده برداشته است.

    مدیرکل بیمه سلامت گلستان تأکید کرد: به منظور تکمیل پوشش بیمه درمانی آحاد جامعه، دهک بندی افراد متقاضی توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تعیین و به سازمان بیمه سلامت ایران اعلام می شود و  افراد ی که جز سه دهک پایین جامعه قرار دارند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و سایر متقاضیان که در دهک های چهار الی 10 قرار می گیرند با پرداخت بخشی از سرانه، تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار خواهند گرفت.

    حسینی، پوشش بیمه مادران باردار و پرداخت هزینه های درمان ناباروری تا سقف 90 درصد هزینه ها در بخش دولتی را از دیگر خدمات سازمان بیمه سلامت برشمرد و خاطرنشان کرد: این خدمات در راستای سیاست های تشویق فرزندآوری، جوان سازی جامعه و پیروی از منویات مقام معظم رهبری ارائه می شود.

    وی یکی دیگر از اقدامات مهم  سازمان بیمه سلامت را که منجر به افزایش رضایتمندی موسسات درمانی طرف قرارداد و به ویژه بیمه شدگان شده را پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی عنوان کرد و یادآور شد: مدیریت منابع و صرفه جویی در هزینه ها و همچنین نظارت صحیح بر این امر گامی موثر در جهت افزایش میزان رضایت بیمه شدگان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی