عصر بازار

معاون اقتصادی رییس جمهور:

تورم ۵۰ ساله اقتصاد ایران را در برگرفته است

عصر اعتبار- معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: تورم ۵۰ ساله ایران مثل یک باتلاق، اقتصاد ایران را در بر گرفته و برای رفع آن نیاز به بسیج مردمی است.

تورم ۵۰ ساله اقتصاد ایران را در برگرفته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دکتر محسن رضایی روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری از استودیو تلویزیونی حوزه دفاع مقدس خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: بزرگترین تحولات اقتصادی را اگر روی یک بستر ناآرامی انجام دهیم آثار مثبت کار دیده نمی شود زیرا در یک فضای غیرمناسب صورت می‌گیرد.

    وی گفت: از پارسال شروع کردیم و آرام آرام در حال کنترل عوامل تورم هستیم ولی چون این تورم مزمن شده و به ویژه در چهار سال اخیر ، نرخ تورم بالای 30 درصد بوده برای اصلاح به زمان نیاز است.

    رضایی ادامه داد: تورم ایران در سال‌های 97، 98، 99 و 1400 به ترتیب 30، بیش از 30، 40 و 40 درصد بود که این موضوع قدرت خرید مردم را کاهش داده است بنابراین این تورم و این باتلاق 50 ساله اقتصاد ایران را باید حل کرد که کار شروع شده و امیدواریم با بسیج مردمی بتوانیم این موضوع را جمع کنیم.

    وی بیان کرد: به شدت دغدغه نگرانی مردم  در خصوص وضعیت بازار و گرانی‌ها را داریم؛ چند اشکال در کار وجود داشت که کم کم در حال برطرف شدن است.

    وی افزود: یکی از اشکالات کار، نبود نظارت کافی بود به گونه‌ای که سازمان تعزیرات در برخی از شهرستان‌ها نیرو نداشت؛ همچنین قانون مجازات محتکران و گران فروشان مربوط به 20 سال پیش بود به عنوان مثال 10 میلیون ریال جریمه برای فردی که 100 میلیارد ریال احتکار کرده، اثر چندانی ندارد لذا مجازات‌ها جدی تر و ابزار کافی به تعزیرات داده شد.معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: با توجه به گرانی بین المللی در قیمت کالاها، اکنون میزان واردات خیلی خوب شده و گندم و ذرت به میزان کافی داریم؛ کمبودهایی در کنجاله و دانه‌های روغنی داشتیم که باعث شد روغن گران فروشی شود اما با بسیجی که صورت گرفت این کمبودها در حال برطرف شدن بوده و خوشبختانه وضعیت کالاها بهتر از یک ماه قبل است.
    به گزارش ایرنا معاون اقتصادی رییس جمهور صبح روز سه‌شنبه به منظور شرکت در چند همایش و برنامه فرهنگی و اقتصادی از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز وارد خوزستان شد و استودیوی تلویزیونی "عصر ماندگار" در زمینه حوزه دفاع مقدس را در اهواز افتتاح کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی