عصر بازار

با سقوط قیمت

مصرف انرژی بیت کوین شیب نزولی پیدا کرد

عصر اعتبار- قیمت بیت کوین پس از سقوط آزادی که در ماه ژوئن داشت، پایین مانده و مصرف عظیم برق این بلاک چین هم به طور مشابه شیب پیدا کرده است.

مصرف انرژی بیت کوین شیب نزولی پیدا کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق برآورد مصرف برق توسط الکس دو وریز، اقتصاددان ارز دیجیتال، طی چند هفته گذشته مصرف برق بیت کوین بیش از یک سوم کاهش پیدا کرده است.

    عطش بیت کوین برای مصرف انرژی، باعث نگرانی فعالان محیط زیست و مدافعان حقوق مصرف کننده نسبت به آلودگی و قیمت برق شده است. مصرف انرژی بیت کوین بر مبنای سالانه از 204 تراوات ساعت در یازدهم ژوئن، به حدود 132 تراوات ساعت در 23 ژوئن کاهش پیدا کرد. با وجود کاهش مصرف، این میزان مصرف همچنان بسیار بالا محسوب می‌شود و تقریبا معادل میزان برقی است که آرژانتین در یک سال مصرف می‌کند.

    این که شبکه بیت کوین چه میزان انرژی مصرف می‌کند، به ارزش آن مربوط است؛ هرچه ارزش بیت کوین بالاتر باشد، ماینرها انگیزه بیشتری برای افزایش فعالیتشان دارند و شاید دستگاه‌های جدیدی برای استخراج بیت کوین خریداری کنند. قیمت بیت کوین در نوامبر سال 2021، به حدود 69 هزار دلار رسید. در زمان پیک قیمت بیت کوین، مصرف برق سالانه بلاک چین، بین 180 تا 200 تراوات ساعت بود که مشابه میزان مصرف برق سالانه همه دیتاسنترهای جهان بود.

    ارزش بیت کوین ماه‌هاست که روند نزولی پیدا کرده است اما به کاهش فوری مصرف انرژی منتهی نشده است زیرا قیمت این رمزارز بالای سقف کلیدی مانده است. اگر قیمت بالای 25 هزار و 200 دلار بماند، شبکه بیت کوین می‌تواند فعالیتهای استخراج که سالانه حدود 180 تراوات ساعت برق مصرف می‌کنند، را حفظ کند. از آنجا که استخراج کنندگان بیت کوین در دستگاههایشان سرمایه گذاری کرده‌اند، احتمالا به استفاده از آنها تا جایی که به سود برسند، ادامه می‌دهند.

    مشکل این است که اگر قیمت بیت کوین خیلی کاهش پیدا کند، ماینرها به دلیل هزینه‌های برق، ضرر می‌کنند. بنابراین ممکن است دستگاههای قدیمی را متوقف یا بازنشسته کنند.

    بر اساس گزارش وب سایت ورج، مصرف انرژی شبکه اتریوم هم کاهش پیدا کرده و روز جمعه به نصف میزان مصرف در اواخر ماه مه رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو