عصر بازار

آغاز تخلیه حباب انواع سکه؛

سکه ۴۵۰ هزار تومان ارزان شد

دلار ارزان‌تر می‌شود

عصر اعتبار- کشتی آرای با تأکید براینکه اقدامات بانک مرکزی در بازار موجب کاهش قیمت ها شده است، گفت: قیمت سکه نسبت به دیروز ۴۵۰ هزار تومان و قیمت دلار نیز ۵۵۰ تومان ارزان شد.

سکه ۴۵۰ هزار تومان ارزان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزجاری، اظهار داشت:  طی هفته های گذشته قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره و تورم آمریکا، سیر نزولی پیدا کرده بود و در هفته گذشته حدود 40 دلار و در هفته جاری نیز با 13 دلار کاهش همراه بوده است. امروز قیمت هر اونس طلا به 1827 دلار رسیده است.

    وی با اشاره به وضعیت قیمت ها در بازار داخلی طلا، گفت: باتوجه به اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز و همچنین بخشنامه های ابلاغی مبنی بر واگذاری ارزهای صادراتی به متقاضیان، از روز شنبه هفته قبل تا کنون قیمت ها در بازار سیر نزولی داشته و تا امروز همچنان قیمت ارز نزولی بوده و نسبت به هفته های قبل با کاهش همراه شده است.

    این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش 450 هزار تومانی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز گذشته، تصریح کرد: قیمت دلار نیز در بازار آزاد تا این لحظه حدوداً 550 تومان کاهش قیمت داشته است. این روزها با توجه به رفت و امدهای سیاسی و احیای برجام قیمت ارز تحت تاثیر قرار گرفته و همچنان سیر نزولی را طی می کند.

    کشتی آرای ضمن تأکید بر آرامش در بازار طلا و سکه، گفت: کاهش قیمت ها در بازار باعث آرامش شده و همین امر نیز به برقراری دادو ستدها طبق روال عادی قبل، کمک کرده است. این شرایط درحالی است که افزایش قیمت ارز و طلا و سکه در هفته های گذشته باعث افزایش تقاضا در بازار شده بود؛ ضمن اینکه همین امر موجب شد تا حباب سکه به بالاترین سطح خود یعنی یک میلیون و 600 هزار تومان برسد.

    وی ادامه داد: اما بعد از اقدامات اخیر بانک مرکزی، سیر نزولی قیمت ها در بازار آغاز شد و حباب سکه نیز روزانه با کاهش همراه شد تا جایی که دیروز در اخرین معاملات هر قطعه سکه یک میلیون و 380 هزار تومان حباب داشت اما امروز حدود 380 هزار تومان از حباب سکه کاسته شد و این نشان دهنده تخلیه حباب انواع سکه در معاملات است.

    به گفته او، هم اکنون در بازار تهران، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون و 300 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 14 میلیون و 850 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 8 میلیون و 350 هزار تومان، ربع سکه 5 میلیون و 370 هزار تومان و سکه گرمی 3 میلیون و 50 هزار تومان داد و ستد شد.

    قیمت هر مثقال طلای آبشده با کاهش 55 هزار تومان طی یک هفته گذشته به 6 میلیون و 130 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز به یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی