عصر بازار

اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم‌ها طلای روسیه را هدف قرار می‌دهد

عصر اعتبار- منابع آگاه در گفتگو با بلومبرگ اعلام کردند که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه است که صادرات طلای این کشور را هدف قرار خواهد داد.

اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم‌ها طلای روسیه را هدف قرار می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، منابع آگاه روز جمعه در گفتگو با بلومبرگ اعلام کردند که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه است که صادرات طلای این کشور را هدف قرار خواهد داد.

    بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا به دنبال محدود کردن منابع درآمد مسکو است. یکی از این منابع گفت که آماده‌سازی بسته تحریم‌های جدید ادامه دارد و برخی کشورها تلاش خواهند کرد تا قبل از ارائه بسته به کشورهای عضو برای تصویب، اقدامات بیشتری را اضافه کنند.

    این گزارش پس از آن منتشر شد که ایالات متحده واردات طلای روسیه را در روز سه شنبه ممنوع کرد و بریتانیا، ژاپن و کانادا نیز به این ممنوعیت پیوستند.

    تحلیلگران این صنعت ممنوعیت طلای روسیه را عمدتاً نمادین توصیف می‌کنند چرا که تحریم‌های غرب تا حد زیادی بازارهای اروپا و آمریکا را به روی طلای دومین استخراج‌کننده بزرگ این فلز در جهان بسته است.

    این کارشناسان می‌افزایند که روسیه همچنان این گزینه را دارد که طلا را مستقیماً به پالایشگاه‌ها یا به خریداران چین، هند و خاورمیانه بفروشد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات طلای روسیه در سال 2021 به ارزش 15 میلیارد دلار برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی