عصر بازار

۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به بانک رفاه پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی این سازمان به بانک رفاه خبر داد و گفت: سهم منابع تامین اجتماعی‌ از سرمایه‌گذاری ۶ درصد است که به دنبال افزایش سه برابری آن هستیم.

۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به بانک رفاه پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «میر هاشم موسوی» روز چهارشنبه در همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در گذشته به دلیل شرایط موجود ابر بدهکار نظام بانکی بود که با تلاش این دولت بدهی این سازمان به بانک رفاه پرداخت شد.

    وی افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری شستا با 400 هزار میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده است تا شستا در گام دوم انقلاب سهم خود را در اقتصاد و تامین منابع برای سهامداران را دنبال کند.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 140 هزار کارکنان در حوزه بیمه‌ای دارد، گفت: 45 میلیون نفر بیمه شده مستقیم در بخش‌های مختلف داریم.

    موسوی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی 53 درصد جامعه تحت پوشش بیمه اجتماعی را در 18 مورد خدمت‌رسانی می‌کند.

    وی بیان داشت: تقویت تولید و رفع موانع در کنار اقتصاد ملی و در بخش سرمایه‌گذاری تحت عنوان شستا نقش قابل‌توجهی در اقتصاد ملی دارد.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شستا در 9 رشته و هلدینگ فعالیت می‌کند، گفت: هر هلدینگ سهم قابل توجهی در کشور را عهده‌دار است و این اموال و دارایی‌ها مربوط به قشر مولد، شاغل، کارمندان و بازنشستگان است.

    موسوی تاکید کرد: سهم بازنشستگان حق‌الناس ویژه‌ای است که باید در این حوزه موردتوجه قرار دهیم که در فرمایش‌های رهبر در سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی وجود دارد.

    وی با بیان اینکه باید با تمرکز راهبردی با ظرفیت موجود، سهم موردنظر را احیا کنیم اضافه کرد: سهم منابع تامین اجتماعی‌ از سرمایه‌گذاری 6 درصد است که به دنبال افزایش سه برابری هستیم تا بتوانیم با تلاش مدیران این امر را تحقق ببخشیم.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: راهبرد کلان این سازمان افزایش نرخ بازده سرمایه‌گذاری، افزایش تولید و افزایش سود است که در سال گذشته در فروش تجمیعی شستا 72 درصد رشد را شاهد بودیم. 

    موسوی تصریح کرد: این وضعیت مطلوب نیست، شرکت‌ها تا زمانی که از تله تولید متوسط بیرون نیایید به شرایط مطلوبی نخواهیم رسید از این رو در زیرمجموعه باید توجه به نوآوری دانش بنیان مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه شود.

    وی با تاکید بر توان داخلی گفت: صیانت از اموال و دارایی از جمله راهبردهایی است که مستلزم ایجاد شفافیت در سامانه‌ها با دسترسی عموم مردم است؛ در همین راستا از تمام ظرفیت دستگاه‌های نظارتی در مبارزه با فساد در حوزه سرمایه‌گذاری بهره خواهیم برد تا این سازمان نماد طهارت اقتصادی را به تصویر بکشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو