عصر بازار

بلاتکلیفی و سرگردانی ۴ ماهه بازنشستگان تامین اجتماعی

عصر اعتبار- بعد از گذشت ۴ ماه هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی مشخص نشده و این افرد همچنان در بلاتکلیفی و سرگردانی به سر می برند.

بلاتکلیفی و سرگردانی ۴ ماهه بازنشستگان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح گفت: پس از غیر قانونی دانستن مصوبه دولت از سوی کمیسیون تطبیق قوانین مجلس و رئیس مجلس، همچنان منتظر هستیم تا دولت نسبت به اجرای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح به علاوه 515 هزار تومان اقدام کند.

    دهقان کیا گفت: از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم برای اینکه بازنشستگان در آینده نیز کنار آنها باشند آنها نیز همراهی‌های لازم را با این قشر زحمتکش داشته باشند. اگر امروز آنها پشت بازنشستگان را خالی کنند به طور حتم فردا دچار مشکل خواهند شد.

    رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه چهار ماه است که بازنشستگان بلاتکلیف هستند گفت: طی این مدت نگرانی و اضطراب در آنها زیاد شده و بهتر است هر چه سریع‌تر تکلیف افزایش حقوق سایر سطوح مشخص شود.

    وی با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی کار به طور دقیق باید اجرا شود گفت: ماده 96 قانون کار نیز مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم و دستمزد نیز باید برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شود و تاکنون این روند برقرار بوده است.

    دهقان کیا گفت: در حال حاضر 620 هزار بازنشسته فقط در تهران منتظر اجرایی شدن این مصوبه هستند و هر روز تماس‌ها و مراجعات زیادی از سوی این افراد به کانون بازنشستگان انجام می‌شود و ما باید پاسخگوی آنها باشیم.

    وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی اعلام آمادگی کرده اگر مصوبه افزایش حقوق سایر سطوح همانطور که شورای عالی کار تصویب کرده اجرایی شود مشکلی در تأمین اعتبار افزایش حقوق‌ها ندارد و آمادگی کامل برای اجرای آن وجود دارد.

    وی گفت: 4 میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی که با خانواده‌هایشان حدود 10 میلیون نفر می‌شوند به شدت دلخور و نگران از تأخیر در اجرای مصوبه شورای عالی کار هستند و عنوان می‌کنند که چرا دولت چهار ماه آنها را سرگردان نگه داشته است و این روند خوبی برای دولت نخواهد بود.

    رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران افزود: رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت باید بتوانند رضایت بازنشستگان را جلب کنند و امیدواریم هر چه سریع‌تر نسبت به اجرایی شدن این مصوبه اقدام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی