عصر بازار

نوجوان ۱۷ ساله در کازرون از ۵۰۰ نفر کلاهبرداری اینترنتی داشت

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: متهم ۱۷ ساله ۵۰۰ پرونده کلاهبرداری اینترنتی از طریق فیشینگ و ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا دستگیر شد.

نوجوان ۱۷ ساله در کازرون از ۵۰۰ نفر کلاهبرداری اینترنتی داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سرهنگ اسماعیل زراعتیان یکشنبه اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و وصول چندین فقره پرونده قضایی مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

    فرمانده انتظامی کاررون اضافه کرد پس از بررسی فنی و اظهارات شکات پرونده مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز پس از دریافت پیامک ابلاغ الکترونیک قضایی صورت گرفته است.

    سرهنگ زراعتیان در ادامه گفت: پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا، در این خصوص یک متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد.

    فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهارداشت متهم در مواجهه با مستندات پلیس به برداشت بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال از 500 کارت بانکی شهروندان اعتراف کرد.

    سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، گفت:  شهروندان هر گونه محتوا،برنامه و یا پیام مشکوک در فضای مجازی را به پلیس فتا اطلاع دهند.

    فیشینگ  به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و مانند آن‌ها گفته می‌شود.

    پیش از این، پلیس فتا بارها در پیامکهایی به شهروندان هشدار داده است: مجرمین با ارسال پیامک با نام سامانه ثنا قوه قضائیه، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، وزارت اطلاعات و سایر ادارات دولتی به همراه لینک از شماره های شخصی، به دنبال کلاهبرداری و خالی نمودن حساب شما هستند. لطفا کلیک نفرمایید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی