عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد؛

ضرورت اصلاحات اساسی نظام بانکی در تدوین برنامه هفتم توسعه

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی گفت: ضرورت اصلاحات اساسی نظام بانکی در تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: برای اصلاح روابط متقابل دولت، بانک مرکزی، بانک‌ها و مشتریان نیازمند همکاری بخش‌های مختلف در قوای سه‌گانه هستیم.

ضرورت اصلاحات اساسی نظام بانکی در تدوین برنامه هفتم توسعه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی در همایش برنامه دوم گام انقلاب؛ ضرورت تغییر ریل سیاست‌گذاری کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: با توجه به محورهای مهم که انتظار می‌رود در برنامه هفتم توسعه به آن توجه شود، به مقوله تامین مالی، اصلاح نظام بانکی، استانداردهای بانکی در سطح دنیا و رسیدن بانک‌های ما به آن، اصلاح کفایت سرمایه و اصلاح رابطه بانک‌ها با دولت و بانک مرکزی با یکدیگر اشاره کرد.

    وی گفت: در برنامه‌های قبلی شاهد انحرافاتی بودیم که درواقع بین آنچه محقق شده و در برنامه بوده تفاوت معناداری وجود دارد. بنابراین به نظر می‌رسد ضرورت دارد آسیب شناسی از برنامه‌های قبلی داشته باشیم که چرا به اهداف نرسیدیم، نمی‌توان در برنامه آرمان و آرزوها را بنویسم اما الزامات آن را به درستی مد نظر قرار ندهیم چراکه اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.

    رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مرکزپژوهش‌های مجلس که در این امور پیشگام است باید آسیب‌شناسی دقیقی در برنامه‌های قبلی داشته باشد، باید اهدافی که پیش‌بینی می‌شود و الزامات رسیدن به آنها هم در برنامه‌های توسعه تدوین شود و روی کاغذ بیاید.

    صالح آبادی همچنین با اشاره به خطای مهمی که در برنامه توسعه وجود دارد، اظهار کرد: برخی دستگاه‌های ما خلاهای قانونی دارند که متاسفانه می‌گویند این موارد را در یکی از بندهای برنامه‌ توسعه بیاوریم تا آن خلاء قانونی حل شود که چنین نگاه و رویکردی درست نیست.

    وی ادامه‌داد: در تدوین برنامه توسعه هم به‌ بایدها و هم به نبایدها باید نگاه کنیم. همچنین محدودیت منابع مالی هم از نکاتی است که باید در برنامه به آن دقت شود چرا که متاسفانه در تامین مالی، نگاه‌ها بانک‌ پایه است.

    وی با بیان اینکه نیازمند اصلاحات اساسی نظام بانکی در تدوین برنامه هفتم هستیم، تاکید کرد: یک سری روابط نیاز به اصلاح دارد که شامل روابط بانک‌ها بامشتریان، روابط بانک‌ها با بانک مرکزی و روابط دولت با بانک مرکزی و بانک‌ها می‌شود. در این مورد به عزم جدی بخش‌های مختلف اعم از قوای سه گانه کشور نیازمندیم.

    صالح آبادی همچنین تدوین استراتژی توسعه کسب و کار را از الزاماتی دانست که در تحقق کامل برنامه هفتم موثر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو