عصر بازار

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز دوشنبه در نزدیکی بالاترین قیمت بیش از سه هفته‌ای خود ثابت ماند که کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق قرضه به آن کمک کرد.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح به وقت شرقی با 3 درصد کاهش به 1763 دلار و 50 سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با 0.17 درصد کاهش به 1764 دلار و 50 سنت رسید.

    دلار در برابر رقبای خود نزدیک به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر خود افت کرد و طلای دلاری را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. شاخص بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات‌متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح چهار ماهه خود بود.

    داده‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه ژوئن بیش از حد انتظار افزایش یافته است زیرا آمریکایی‌ها بیشتر برای کالاها و خدمات پرداخت می‌کنند و تورم ماهانه بیشترین افزایش را از سال 2005 داشته است.

    هند اولین بورس بین‌المللی شمش خود را در روز جمعه راه اندازی کرد زیرا دومین مصرف‌کننده بزرگ این فلز گرانبها در جهان تلاش می‌کند تا شفافیت را در بازار این فلز گرانبها ایجاد کند.

    بازارهای سهام آسیایی در روز دوشنبه شروعی آرام داشتند زیرا داده‌های ناامیدکننده اقتصادی چین باعث شد که رشد هفته گذشته در وال‌استریت در مواجهه با سیاست‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی جهانی تداوم یابد.

    بر اساس گزارش رویترز، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، گفت که دارایی‌های آن 0.06 درصد افزایش یافت و از 1005.29 تن در روز پنجشنبه به 1005.87 تن در روز جمعه رسید.

    خرید فیزیکی طلا هفته گذشته در هند کاهش یافت زیرا قیمت روپیه به بالاترین سطح سه هفته اخیر رسید، در حالی که احتمال اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با موارد بیشتر ویروس کرونا چشم‌انداز تقاضا را در چین که مصرف‌کننده اصلی آن بود، مخدوش کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش به 20.22 دلار رسید، پلاتین 0.5 درصد کاهش یافت و به 892 دلار و 83 سنت رسید و پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 2124 دلار و 74 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی