عصر بازار

بانک استرالیا برای چهارمین ماه متوالی نرخ بهره را افزایش داد

عصر اعتبار- بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را برای چهارمین ماه متوالی افزایش داد و با پیش‌بینی تورم سریع‌تر همچنین کاهش رشد اقتصادی، دستورالعمل‌های افزایش بیشتر پیش‌رو را نیز کاهش داد.

بانک استرالیا برای چهارمین ماه متوالی نرخ بهره را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اکونومیک گزارش داد بانک مرکزی استرالیا (RBA) پس از پایان جلسه سیاست‌گذاری خود در ماه آگوست، نرخ نقدی خود را 50 واحد پایه به 1.85 درصد افزایش داد که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر 175 واحد پایه از ماه مه در شدیدترین کاهش از اوایل دهه 1990 است.

    با این حال، فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا چشم‌انداز سیاست را مشروط‌تر کرد.

    لو گفت: هیئت مدیره انتظار دارد گام‌های بیشتری در روند عادی‌سازی شرایط پولی در ماه‌های آینده بردارد اما در مسیر از پیش تعیین شده قرار ندارد.

    با توجه به اینکه لو مکررا اعلام کرده بود که هیئت مدیره بانک مرکزی استرالیا می‌خواهد نرخ‌ها را به سطح خنثی حداقل 2.5 درصد برساند، در حالی که از نظر تئوری نه رشد اقتصادی را تحریک می‌کند و نه به تعویق می‌اندازد، این اقدام به‌عنوان اقدامی نادرست از سوی بازارها تلقی شد.

    سرمایه‌گذاران با کاهش 0.6 درصدی دلار محلی به 0.6977 دلار واکنش نشان دادند، به دلیل پیش‌بینی‌های بازار در مورد اینکه تا چه حد نرخ‌ها در نهایت افزایش خواهد یافت معاملات آتی اوراق قرضه سه ساله با 10 تیک افزایش به 97.270 رسید.

    لو همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی جدید بانک مرکزی استرالیا را تشریح کرد و گفت انتظار می‌رود تورم قیمت مصرف‌کننده در حال حاضر به اوج خود حدود 7.75 درصد برسد، در حالی که این رقم در گذشته هفت درصد و در سه‌ماهه ژوئن 6.1 درصد بود.

    رشد اقتصادی 3.25 درصد در سال 2022 و 1.75 درصد در هر یک از سال‌های بعد پیش‌بینی شد. پیش از این، بانک رشد 4.2 درصدی را در سال 2022 و 2.0 درصدی را در سال 2023 پیش‌بینی کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی