عصر بازار

رکورد بی سابقه برداشت نقدی در بریتانیا در ماه جولای

عصر اعتبار- بریتانیا رکورد جدید برداشت نقدی ناشی از تورم را گزارش داد.

رکورد بی سابقه برداشت نقدی در بریتانیا در ماه جولای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، روز دوشنبه اداره پست بریتانیا، اعلام کرد که در ماه جولای 801 میلیون پوند (971 میلیون دلار) برداشت نقدی شخصی را ثبت کرده است. این میزان حدود 8 درصد افزایش ماهانه و بیش از 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است. در مجموع، بیش از 3.31 میلیارد پوند (بیش از 4 میلیارد دلار) وجه نقد بر اساس گزارش‌ها در 11 هزار و 500 شعبه اداره پست برداشت و واریز شد که برای اولین بار در تاریخ 360 ساله آن، از آستانه 3.3 میلیارد پوند گذشت.

    استقبال از کاربری پول نقد در حالی رخ داده که این کشور هم با تورم رو به رشد مقابله می‌کند. بانک مرکزی انگلیس انتظار دارد تورم در ماه اکتبر به 13.3 درصد برسد و در زمان زیادی از سال 2023 همچنان بالا بماند. این گزارش اشاره کرد که تعداد بیشتری از بریتانیایی‌ها ترجیح می‌دهند برای مدیریت بودجه روزانه خود از پول نقد استفاده کنند. برخی از برداشت‌های نقدی مربوط به مسافرانی است که در تابستان امسال برای اقامت در بریتانیا به پول نقد نیاز دارند.

    اداره پست خاطرنشان کرد که این ارقام برداشت نقدی با پرداخت حدود 90 میلیون پوند (109 میلیون دلار) به افرادی که واجد شرایط حمایتی دریافت قبوض انرژی از دولت هستند، افزایش یافته است. می‌بینیم که افراد بیشتری در بریتانیا به پول نقد برای مدیریت بودجه متکی هستند. برای اقامت در بریتانیا یا برای آماده شدن برای فشار‌های مالی مورد انتظار در پاییز، دسترسی به پول نقد در هر جامعه‌ای بسیار مهم است. کاربرد پول نقد در سال‌های اخیر در بریتانیا رو به کاهش بوده است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن تجارت مالی انگلستان به نام فاینانس، تراکنش‌های با کارت برای اولین بار در سال 2017 از تراکنش‌های پول نقد پیشی گرفت و این روند در طول همه گیری کرونا به شدت شتاب گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی