عصر بازار

افزایش نرخ تورم در چین به بالاترین رقم طی ۲ سال گذشته

عصر اعتبار- اداره ملی آمار چین اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور ۲.۷ درصد در ماه گذشته میلادی نسبت‌به سال قبل افزایش داشته‌است یعنی بالاترین رقم طی دو سال.

افزایش نرخ تورم در چین به بالاترین رقم طی ۲ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، تورم مصرف‌کننده در چین در ماه گذشته میلادی به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسید، اما قیمت تولید کننده رو به کاهش است.
    اداره ملی آمار چین اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور 2.7 درصد در ماه گذشته میلادی نسبت‌به سال قبل افزایش داشته‌است. این رقم در ماه ژوئن برابر با 2.5 درصد بود. این بیشترین رشد تورم نسبت به 2.7 درصد گزارش‌شده در ژوئیه 2020 بوده‌است.

    هدف تورم مصرف‌کننده در چین حدود 3 درصد برای کل سال 2022 است.

    طبق گزارش این اداره، افزایش قیمت مواد غذایی ازجمله گوشت خوک و سبزیجات تازه و همچنین عوامل فصلی باعث افزایش نرخ تورم در ماه ژوئیه بوده‌است.

    قیمت مواد غذایی در چین 6.3 درصد نسبت‌به سال گذشته میلادی افزایش‌یافته، درحالی‌که این رقم در ماه ژوئن برابر با 2.9 درصد بود. قیمت کالاهای غیر مواد غذایی هم 1.9 درصد افزایش سالانه داشته‌است.

    افزایش قیمت مواد غذایی نتیجه 20.2 درصد بالا رفتن قیمت گوشت خوک در ماه ژوئیه و همچنین افزایش 12.9 درصدی سبزیجات تازه بوده‌است.

    تورم هسته در چین به‌استثنای کالاهای بی‌ثبات مانند مواد غذایی و انرژی 0.8 درصد افزایش داشته‌است.

    شاخص قیمت تولیدکننده که نشان‌دهنده قیمت عمده‌فروشی محصولات در درب کارخانه است، 4.2 درصد در ماه گذشته میلادی نسبت‌به سال قبل افزایش داشت. این در حالی است که تورم تولیدکننده در ماه ژوئن برابر با 6.1 درصد بود.

    تولید کارخانه‌ای در ماه گذشته میلادی در چین علی‌رغم نشانه‌های بهبود اقتصاد کاهش یافت و شاخص مدیران خرید در این کشور از 50.2 به 49 رسید.

    پکن قصد دارد اقتصاد خود را علی‌رغم مشکلات متعدد از رکود اقتصاد دنیا گرفته تا بی‌ثباتی‌های ژئوپولیتیکی تثبیت کند. نخست‌وزیر چین اعلام کرد نرخ تورم در این کشور در سال جاری میلادی احتمالاً به 3.5 درصد می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو