عصر بازار

استمرار کاهش قیمت طلا و سکه در هفته سوم مرداد

عصر اعتبار- نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا به دلیل کاهش داد و ستدها و افت نرخ ارز کم شد و این سیر نزولی قیمت‌ها طی سه هفته گذشته استمرار داشت.

استمرار کاهش قیمت طلا و سکه در هفته سوم مرداد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا؛ «محمد کشتی آرای» روز جمعه اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا با توجه به تحولات جهانی سیر صعودی داشت اما نرخ ارز به دلیل ایام سوگواری سالار شهیدان و تعطیلات این ایام با کاهش همراه بود

    وی افزود: در نتیجه تعطیلات هفته گذشته و کاهش نرخ ارز قیمت طلا نیز افت داشت و رشد بهای انس جهانی طلا تاثیری بر قیمت سکه و طلای داخل نداشت.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به دلیل ایام سوگواری و کاهش تقاضا حباب سکه نیز در این ایام تخلیه شد .

    به گفته وی انس جهانی طلا در هفته گذشته با 17 دلار افزایش به 1794 دلار رسید، اما در بازار ایران، سکه طرح قدیم 50 هزار تومان و سکه طرح جدید 300 هزار تومان کاهش هفتگی داشت.

    کشتی آرای بیان کرد: در آخرین معاملات نیم سکه 50 هزار تومان، ربع سکه 30 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز 20 هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

    وی اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده 40 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 10 هزار تومان کاهش قیمت هفتگی همراه بود.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: حباب سکه نیز با 220 هزار تومان کاهش به یک میلیون و 250 هزار تومان رسید.

    وی گفت: در مجموع هفته گذشته به دلیل تعطیلات، سطح داد و ستدها کم شد به همین دلیل تقاضا کاهش یافت و حباب سکه نیز کاهش داشت.

    کشتی آرای با اشاره به تحولات سیاسی جهانی گفت: این روزها تحولات زیاد است بهای انس جهانی طلا متغیرهای زیادی دارد اما با توجه به مثبت بودن روند مذاکرات پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز افزایش نیابد و در دو سه روز آینده قیمت‌ها در همین محدوده باقی بماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی