عصر بازار

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز عنوان کرد:

از نصف شدن معاملات طلا در محرم تا نقد اجرت درصدی

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلافروشان اهواز گفت: با توجه به اینکه در ماه محرم هستیم، روند خرید و معامله طلا کاهشی است و در حال حاضر معامله انجام می‌شود اما نسبت به روزهای قبل از ماه محرم ۵۰ درصد کاهش یافته است.

از نصف شدن معاملات طلا در محرم تا نقد اجرت درصدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالرحمان ذهبی در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا در اهواز اظهار کرد: قیمت طلا و سکه در هفته جاری نسبت به ایام قبل از ماه محرم ثابت بوده و تغییر چندانی نداشته است.

    وی افزود:در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 360 هزار تومان است و زمانی که خریداری می‌شود مالیات بر ارزش افزوده به عنوان سود واحد صنفی به آن افزوده می‌شود.

    رییس اتحادیه طلافروشان اهواز در خصوص قیمت سکه عنوان کرد: در حال حاضر قیمت سکه تمام 14 میلیون و 750 هزار تومان، نیم سکه 8 میلیون و 150 هزار تومان و ربع سکه 5 میلیون و 150هزار تومان است.

    ذهبی در خصوص علت ثبات قیمت طلا و سکه در بازار تصریح کرد: قیمت طلا و سکه به قیمت دلار در بازار بستگی دارد. یعنی زمانی که قیمت دلار کاهش یا افزایش پیدا کند قیمت طلا نیز تغییر خواهد کرد و همچنین کاهش تقاضا و خرید نیز بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار است.

    وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه محرم هستیم، روند خرید و معامله طلا کاهشی است و در حال حاضر معامله انجام می‌شود اما نسبت به روزهای قبل از ماه محرم 50 درصد کاهش یافته است.

    ذهبی با اشاره به اینکه اجرت طلا درصدی است و توسط مسئولین در تهران تعیین می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر اجرت طلا را درصدی کردند که این بدترین کار است ؛ اجرت از 10 درصد به بالا است و به نوع کار طلا بستگی دارد.

    وی عنوان کرد: طلافروشان از مساله درصدی شدن اجرت طلا راضی نیستند و می‌خواهند که اجرت طلا، ریالی و تومانی شود زیرا زمانی که طلا معامله می‌شود مشتری چه در خرید و چه هنگام فروش ضرر زیادی را متحمل می‌شود. در این زمینه نامه‌ای نیز به تهران ارسال شده است که از این کار جلوگیری شود اما هنوز با درخواست ما موافقت نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی