عصر بازار

سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد

پیش بینی‌ قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

عصر اعتبار- کشتی‌آرای از کاهش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه خبر داده و می‌گوید: با روند فعلی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده نیز قیمت‌ها با کمی کاهش همراه خواهد شد.

پیش بینی‌ قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه، ضمن تأکید براینکه تحولات سیاسی در جهان باعث افزایش 28 دلاری طلای جهانی در هفته گذشته شده است، گفت: اما خبرهای مثبت سیاسی درباره مذاکرات در داخل کشور باعث افزایش ارزش ریال شده است.

    وی افزود: کاهش قیمت ارز از روز شنبه در داخل کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد این درحالی‌است که در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت ارز در بازار بودیم.

    این فعال بازار طلا و سکه ضمن بیان اینکه با کاهش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز برخلاف طلای جهانی، سیر نزولی پیدا کرده است، گفت: قیمت سکه طرح قدیم 13 میلیون و 800 هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید 14 میلیون و 250 هزار تومان، نیم سکه 8 میلیون و 20 هزار تومان، ربع سکه 5 میلیون و 50 هزار تومان و سکه یک گرمی 3 میلیون تومان است. قیمت هر مثقال طلا نیز 5 میلیون و 800 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 340 هزار تومان است.

    کشتی‌آرای با تأکید براینکه قیمت انواع سکه نسبت به روزهای گذشته با کاهش همراه شده است، تصریح کرد: نسبت به روز پنج‌شنبه قیمت سکه حدود 700 هزار تومان کاهش یافته است. باتوجه به کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌ها حباب سکه نیز در حال کاهش است.

    به گفته وی، حباب سکه از  یک میلیون و 500 هزار تومان به یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش یافته است؛ ضمن اینکه با توجه به کاهش قیمت ارز، در روزهای اخیر فروشنده در بازار بیشتر از خریدار شده است که همین امر می تواند منجر به کاهش بیشتر حباب قیمت سکه شود.

    این فعال بازار طلا و جواهر تأکید کرد: پیش بینی می شود با روند فعلی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده نیز قیمت‌ها با کمی کاهش همراه باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی