عصر بازار

افزایش ۴.۴ درصدی نرخ تورم در کویت

عصر اعتبار- بانک ملی کویت اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به میزان ۴.۴ درصد افزایش یافته است اما انتظار می‌رود در نیمه دوم با کاهش فشارهای جهانی قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشد.

افزایش ۴.۴ درصدی نرخ تورم در کویت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک ملی کویت اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور طی سه ماهه دوم سال 2022 به میزان 4.4 درصد افزایش یافته است اما انتظار می‌رود در نیمه دوم با کاهش فشارهای جهانی قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشد.

    این وام دهنده در گزارش اقتصادی به روز رسانی شده خود در روز شنبه اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور حاشیه خلیج فارس طی سه ماه منتهی به ژوئن نسبت به سال گذشته 4.4 درصد افزایش یافته است که به عوامل جهانی مانند قیمت بالای مواد غذایی و تنگناهای زنجیره تامین مربوط می‌شود.

    با این حال، نرخ تورم در این کشور عربی نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی بدون تغییر بود و کمی کمتر از آوریل و مه بود، اما همچنان بر اساس استانداردهای جهانی بالا بوده است.

    بر اساس این گزارش، افزایش ارزش دینار کویت، در راستای تقویت دلار آمریکا، به مهار فشارهای تورمی از طریق کاهش هزینه واردات کمک کرده است.

    ارزش دینار همچنین در برابر ارزهای اصلی جهان از ابتدای سال 2022 تا کنون شاهد افزایش بوده است از جمله در برابر یوان چین (4 درصد)، یورو (10 درصد) و ین ژاپن (16 درصد).

    بانک ملی کویت پیش بینی کرد که نرخ تورم در نیمه دوم سال جاری میلادی کاهش یابد چرا که برخی از فشارهای جهانی فروکش خواهد کرد، سیاست های پولی سخت‌تر خواهد شد و قیمت‌هایی که در سال گذشته به شدت افزایش یافت در مقایسه با سال قبل کاهش خواهد یافت.

    این بانک همچنین گفت: خطرهایی که نرخ تورم را سعودی خواهد کرد شامل کاهش ارزش دلار آمریکا است که می تواند قیمت واردات در کویت را افزایش دهد، یا افزایش اجاره بهای مسکن که در سال جاری میلادی راکد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی