عصر بازار

به مناسبت هفته دولت؛

مرکز نوآوری بانک ملی رونمایی شد/ آمادگی جذب ۶ هزار نیروی جوان

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به رونمایی از سامانه فینوداد گفت: ظرفیت جذب ۶ هزار نیروی جدید جوان را داریم و برای تحقق این امر باید قوانین و مقررات را اصلاح کنیم.

مرکز نوآوری بانک ملی رونمایی شد/ آمادگی جذب ۶ هزار نیروی جوان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی در مراسم رونمایی از سامانه فینوداد (مرکز نوآوری بانک ملی) گفت: موضوع دانش‌بنیان‌ها بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری است و در نتیجه وظیفه سنگینی را به عهده نظام اجرایی کشور گذاشته است تا امور به سمت دانش‌بنیان حرکت کنند.

    وی با اشاره به چالش‌های نظام بانکی اظهار داشت: در این شرایط ما نیاز به اصلاحات شدید در درون و بیرون نظام بانکی داریم. در حوزه مسائل بیرونی، صنعت بانکداری با معضل کفایت سرمایه منفی بسیاری از بانک‌ها مواجه است. این درحالیست که کفایت سرمایه بانک باید هشت درصد باشد؛ بنابراین نیاز به بهبود کفایت سرمایه دارد.

    فین ادامه داد: این درحالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد برای اینکار 360 همت افزایش سرمایه بانک‌ها را باید داشته باشیم. همچنین دولت باید ورود کند تا مطالبات دولتی بانک‌ها حل شود. اگر بخواهیم ناترازی شدید بانک‌ها را حل کنیم، حداقل 650 همت منابع جدید باید در سیستم بانکی داشته باشیم.

    مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه قوانین و مقررات دست بانک‌ها را بسته است، گفت: با این قوانین و مقررات نمی‌توانیم با بقیه بانک‌های داخلی و خارجی رقابت کنیم.

    مدیرعامل بانک ملی در ادامه اظهار داشت: بار‌ها گفته ام ظرفیت جذب 6 هزار نیروی جدید جوان را داریم، اما قوانین و مقررات را باید اصلاح کنیم.


    وی با تاکید بر اینکه سرعت بهبود را افزایش دهیم، تصریح کرد: توسعه دانش در اصلاح فرآیند‌ها در دستور بانک ملی قرار گرفته است. برنامه این است که ما فینتک بانکینگ ملی داشته باشیم؛ و نهایتاً به سمت بانکداری ونچر حرکت کنیم.


    فرزین خاطرنشان کرد: رویه‌های موجود را باید عوض کنیم، رویه‌ها در حوزه وثایق است و به سمت اصلاح آن رفته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی