عصر بازار

ضرورت ثبت نام قطعی در سامانه سماح و بهره مندی از بیمه اربعین

عصر اعتبار- مسئول نظارت بر قرارداد بیمه زائران اربعین حسینی سازمان حج توضیحاتی را در خصوص بیمه زائران اربعین اعلام کرد.

ضرورت ثبت نام قطعی در سامانه سماح و بهره مندی از بیمه اربعین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عبدالحسین عاشوریان درباره بیمه اربعین گفت: در سال جاری حسب مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی، یک شرکت بیمه گر جهت پوشش بیمه‌ای زائران اربعین انتخاب شد.

    وی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان در ایام اربعین حسینی نظارت بر بیمه می‌باشد و بر همین اساس قرارداد بیمه‌ای منعقد شده است گفت: زائران اربعین که در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند با پرداخت مبلغ 18 هزار تومان می‌توانند از این خدمات بیمه‌ای بهره مند شوند و از میان ثبت نام کنندگان حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده و مشمول بیمه شده‌اند.

    وی افزود: زمان شروع پوشش بیمه‌ای زائران اربعین حسینی از 23 مرداد تا 10 مهرماه جاری می‌باشد که به خدمات و تعهدات اشاره می‌شود.

    عاشوریان در خصوص تعهدات گفت: پرداخت غرامت فوت به هر علت «عمر زمانی» برای هر یک از بیمه شدگان مبلغ 500 میلیون ریال می‌باشد.

    وی تصریح کرد: پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه برای هر یک از بیمه شدگان مبلغ 3 میلیارد ریال خواهد بود.

    عاشوریان با اشاره به پرداخت غرامت نقص عوض یا از کارافتادگی دائم، کلی یا جزئی در اثر حادثه گفت: این مبلغ نیز برای این منظور برای هر یک از بیمه شدگان تا سقف 3 میلیارد ریال می‌باشد.

    وی افزود: پرداخت هزینه‌های درمان بستری بیمارستانی اعمال جراحی به علت بیماری یا حادثه برای هریک از بیمه شدگان تا سقف 500 میلیون ریال می‌باشد.

    عاشوریان تاکید کرد: پرداخت هزینه درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه برای هریک از بیمه شدگان تا سقف 50 میلیون ریال می‌باشد.

    وی تصریح کرد: مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای رفت هوایی از ساعت صفر بامداد تاریخ بلیت پرواز و در مسیرهای رفت زمینی از فاصله 50 کیلومتری مرزهای مجاز زمینی آنها خواهد بود و تا طول مدت اقامت در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مسیرهای منتهی ادامه خواهد داشت و در ساعت 24 روز بعد از ورود به کشور خاتمه می‌یابد.

    عاشوریان تصریح کرد: در صورتی که هر یک از بیمه شدگان تا ساعت 24 روز سوم ورود به کشور به بیماری کرونا مبتلا شده باشند، مشروط به نتیجه تست مثبت از مراکز معتبر اگر نیاز به دریافت خدمات درمانی داشته باشند، تحت پوشش این بیمه نامه با شرایط فوق الذکر قرار دارند.

    وی افزود: مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان اربعین حسینی در کشور عراق حداکثر 30 روز پس از ورود به کشور عراق، بر اساس مهر ورود اداره گذرنامه می‌باشد.

    عاشوریان تصریح کرد: ضمناً در صورت بروز حادثه، بیمه شده می‌بایست موضوع را در اسرع وقت، نهایتاً تا 45 روز از زمان انقضای قرارداد به صورت کتبی و بر اساس مستندات اعلام نماید تا اقدامات مربوطه انجام پذیرد.

    وی در پایان تاکید کرد: به زائرانی که قصد سفر در ایام اربعین حسینی را طی بازه زمانی روزهای آینده دارند، توصیه می‌شود که حتماً از بیمه اربعین استفاده نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی