عصر بازار

مدیرکل اعزام عتبات توضیح داد

وام اربعین چه شد؟

عصر اعتبار- مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام عتبات، آخرین وضعیت وام اربعین را توضیح داد.

وام اربعین چه شد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا محمدی با اشاره به پیگیری زیاد زائران درباره وام اربعین، به ایسنا گفت: اطلاعات افراد درخواست‌کننده تسهیلات اربعین در سامانه «سماح»، به وزارت اقتصاد و دارایی فرستاده شده و درحال بررسی است.

    او افزود: طبق پیگیری سازمان حج و زیارت که مسؤولیت کمیته ثبت‌نام زائران در ستاد اربعین را به عهده داشته، وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پلیس گذرنامه درحال بررسی اطلاعات درخواست‌کنندگان تسهیلات اربعین است که پس از این مرحله، اسامی تایید شده به بانک عامل اعلام خواهد شد و بانک از طریق پیامک به واجدان دریافت این تسهیلات، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

    مدیرکل برنامه‌ریزی و پذیرش و اعزام عتبات در سازمان حج و زیارت گفت: نتیجه این بررسی به‌زودی اعلام خواهد شد و آن‌هایی که شرایط اعلام شده از سوی وزارت اقتصاد را داشته باشند؛ یعنی سرپرست خانواره بوده و از مرزهای زمینی خارج شده باشند، این تسهیلات را که رقم آن از سه تا پنج میلیون تومان، بسته به تعداد افراد است، دریافت می‌کنند.

    وزیر امور اقتصاد و دارایی در نیمه‌های شهریورماه 1401 پیش از آغاز پیاده‌روی اربعین اعلام کرده بود: به منظور پرداخت تسهیلات ویژه برای حضور زمینی زائران اربعین، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح)، در صورتی‌که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آن‌ها کسر خواهد شد.

    براساس شرایطی که از سوی وزارت اقتصاد اعلام شده، متقاضی دریافت وام اربعین باید سرپرست خانوار و دریافت‌کننده یارانه باشد، در سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای اربعین ثبت‌نام کرده و صرفا از مرزهای زمینی سفر کرده باشد.

    این توضیح نیز داده شده زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار را خواهند داشت.

    میزان این تسهیلات برای یک نفر سرپرست خانوار سه میلیون تومان، به همراه یک نفر از اعضای تحت پوشش چهار میلیون تومان و همراهان دو نفر یا بیشتر پنج میلیون تومان اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو